FIA a Ferrari vyzkouší dvojitý výfuk
Snahy o zvýšení hlučnosti hybridních motorů pokračují.
Po Velké ceně Velké Británie bude následovat třetí sezónní test, který FIA a Ferrari využijí na otestování dalších způsobů, jak zvýšit hlučnost hybridních šestiválců.
První pokus absolvoval Mercedes ještě v květnu na okruhu v Barceloně, výfuk ve tvaru megafonu ale nepřinesl prakticky žádný efekt. FIA si už ale zajistila služby několika odborníků na akustiku a ve spolupráci s Ferrari připravila hned dvě další možné řešení. Na Silverstone tak bude Ferrari jezdit s dvojitým výfukem a "elementem ve tvaru megafonu" umístěným mezi turbodmychadlem a klapkou rozvodu výfukových plynů.
Zdroje Autosportu naznačují, že výsledky testů na dynamometru vypadají nadějně a už se pracuje na prototypech vhodných pro současné vozy a nic nebrání jejich nasazení do červencového testu.
Úspěch dvojího výfuku by ale znamenal nutnost úpravy technických předpisů FIA, hlavně pravidla přikazujícího používat pouze jedno výfukové potrubí.
Ačkoli téma hlučnosti nových agregátů zapadla v posledních týdnech do pozadí a po velkých cenách Monaka, Kanady ani Rakouska se neobjevily žádné stížnosti, několik insiderů zůstává přesvědčeno, že hluk k F1 prostě patří. Pořádný rámus chybí i Kimimu Räikkönenovi.
"Když jste se předtím zeptali lidí, kteří byli na závodech (F1) poprvé, obvykle jako první zmínili ten neuvěřitelný rámus a pak řekli, že vozy vypadaly být úžasně rychlé. Nyní se jim zdá, že vozy nejsou až tak rychlé, protože je již nedoprovází tolik hluku. Myslím, že teď to pro ně není až tak vzrušující zážitek, není to pro ně tak výjimečné. Jistě je několik oblastí, ve kterých bychom mohli udělat pro lidi více", řekl finský závodník s přezdívkou Iceman.