Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jalinier: Mercedes vyhrává díky penězům

Jalinier: Mercedes vyhrává díky penězům

Ve Viry-Châtillon pracuje pouze 320 lidí, v Mercedesu 1 250.

Jean-Michel Jalinier odstoupil z pozice generálního ředitele a zároveň prezidenta Renault Sport F1 minulý měsíc, údajně z osobních důvodů. Je ale víceméně zřejmé, že skutečným důvodem jeho odchodu jsou letošní neuspokojivé výkony francouzských agregátů. Déle než měsíc po jeho nahrazení Cyrilem Abiteboulem bylo kolem jeho odchodu úplné ticho, ale nyní se Jalinier rozhodl bránit. On ani jeho protějšek ve Ferrari prý nemohli letošní dominanci Mercedesu nijak předejít, protože Němci investovali do projektu hybridních pohonných jednotek mnohem více peněz.

"Pokud mají Ferrari a Renault podobné výsledky (jako rok předtím) a Mercedes je na tom najednou mnohem lépe, měli byste v první řadě porovnat úroveň jejich investic", řekl Jalinier v rozhovoru s francouzským Auto Hebdo. "V Renaultu se úroveň investic nezměnila, zatímco Mercedes zvedl laťku neskutečně vysoko a do nové pohonné jednotky investoval obrovské množství peněz, zdrojů a technologií. Díky tomu se na novou sezónu připravili mnohem líp než my a Italové."

Podle Jaliniera pracovalo na projektu pohonné jednotky Mercedesu přibližně dvakrát tolik lidí než v Renault Sport F1.

"U nás ve Viry pracuje 320 lidí a v Mercedesu pracuje na šasi a motoru asi 1 250 lidí. S takovýmto množstvím zdrojů se během vývojové vázy nemuseli omezit na zkoumání jednoho řešení, ale mohli paralelně pracovat na dvou, či dokonce třech řešeních", dodal Jalinier, přičemž poslední větou pravděpodobně narážel na způsob, jakým Mercedes dospěl k netradičnímu uspořádání jeho pohonné jednotky. Mercedes jako jediný umístil mezi kompresor a turbínu ještě jednotku na obnovování tepelné energie, což je pokládáno za jeho největší letošní výhodu.

Čísla prezentovaná bývalým generálním ředitelem je ale třeba brát s rezervou, jelikož Mercedes připravuje téměř celou pohonnou jednotku ve vlastní režii, zatímco Renault a Ferrari využívají služeb subdodavatelů, na což nedávno v rozhovoru poukázal i Otmar Szafnauer.