Renault: Důležitá bude spotřeba
Největším postrachem Singapuru bude prázdná nádrž.
Tento víkend nás čeká noční závod na klikaté trati vedoucí ulicemi Singapuru. Na trati plné zatáček a krátkých rovinek bude podle šéfa traťových operací Renaultu rozhodovat spotřeba paliva. Loni motory během závodu spotřebovali kolem 150 kilogramů paliva, letos jim bude muset stačit 100.
"Máme za sebou závody na dvou velmi rychlých okruzích a trať v Singapuru bude jejich přesným opakem," řekl Rémi Taffin. "Má až 23 zatáček, nejvíce ze všech tratí F1, a to včetně pár, před kterými musí jezdci pořádně dupnout na brzdu. Kvůli tomu se zde průměrná rychlost pohybuje okolo 170 km/h a na plný plyn se jede jen 45 % okruhu.
Spalovací motor a turbo to tam nebudou mít náročné. Moc toho nemůžeme očekávat od MGU-H (motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie), krátké rovinky mu nedají dostatek prostoru na odebírání tepelné energie z výfuku. O to více bude muset zabrat MGU-K (motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie), který se bude nabíjet častým brzděním a spoustu energie získá hlavně v části kolem hotelu a tribuny.
Krátké rovinky si ale budou vyžadovat hlavně dobrou odezvu točivého momentu a důležitým faktorem bude také spotřeba. V Singapuru jsme mívali vůbec nejvyšší spotřebu paliva na jedno kolo a podle našich výpočtů se letos dostaneme přesně na 100kg limit. Pro srovnání, loni jsme tam spotřebovali 150 kg paliva. To znamená, že budeme muset ušetřit 30 procent. Pokrok, kterého jsme dosáhli s novými motory, se nikde neprojeví tak, jako právě na městské trati v Singapuru."
Pomalý Marina Bay Street Circuit nenechá vyniknout sílu motorů od Mercedesu tak, jak to udělali Spa a Monza, proto Renault vkládá do tohoto závodu velké naděje.
"Naší jednotce Renault Energy F1-2014 by měl profil okruhu vyhovovat. Zlepšili jsme se hlavně v oblasti obnovování a managementu energie, co jistě využijeme. Víme, že stále ještě zaostáváme za konkurencí, ale rozdíl nebude tak velký jako v Monze."