Mateschitz: Lepší motory nebo odchod z F1
Ve sportu je pouze kvůli vítězstvím.
Během posledních týdnů mluvili jménem Red Bullu především Christian Horner a Helmut Marko. Oba naznačili, že pokud bude Red Bull nadále doplácet na rozdíly ve výkonnosti pohonných jednotek Mercedesu a Renaultu, může přijít rozhodnutí o odchodu z F1. Majitel Red Bullu, rakouský miliardář Dietrich Mateschitz, před Velkou cenou Číny tato slova potvrdil.
"V F1 zůstaneme, pouze pokud budeme mít konkurenceschopný tým a k tomu potřebujeme konkurenceschopnou pohonnou jednotku," řekl Mateschitz rakouskému tisku. "Pokud ji nedostaneme, můžeme mít nejlepší šasi a nejlepší jezdce a přesto nebudeme moci promluvit do bojů o vítězství."
Mateschitz však z F1 nespěchá, dá šanci užší spolupráci s Renaultem. Nakonec, mají podepsanou smlouvu, jejíž platnost vyprší až po skončení sezóny 2016.
"Problémem je, že je to mimo náš dosah, nejsme automobilka. Ty si mohou ospravedlnit investice do vývoje pohonných jednotek, takže se spoléháme na Renault že dožene ztrátu na Ferrari a především na Mercedes."
Odchod z F1 však bude v létě zvažovat také francouzská automobilka, bez níž by byl Red Bull Racing zahnán do kouta a nucen odejít, nebo přijmout místo zákazníka Mercedesu, Ferrari nebo Hondy exkluzivně spojené s McLarenem.
"Samozřejmě, i Renault může zvážit své možnosti a rozhodnout se odejít. Když jste výrobce, je vaším úkolem postavit konkurenceschopnou pohonnou jednotku. Pokud se vám to podaří, je to skvělé, ale pokud to nedokážete, měli byste odtáhnout jinam. Snad nemusím vysvětlovat, jaký by to na nás mělo dopad."
Renault je přitom přesvědčen, že úpravy provedené mezi VC Malajsie a VC Číny budou stačit k tomu, aby se Red Bull dostal na úroveň Williamsu.