Od roku 2017 se bude opět tankovat
Od roku 2016 svobodný výběr pneumatik.
Dnes se dozvídáme o výsledku včerejšího setkání Strategické skupiny F1, jejíž členy je 6 týmů F1 a zástupci FIA a FOM. Skupina se dohodla na cílech pro rok 2017, nejvýraznějším je návrat tankování během závodů.
Před sezónou 2014 byla provedena řada změn v technických pravidlech, které měly vést ke vzniku moderní Formule 1 s vozy a motory využívajícími palivo mnohem efektivněji než předchozí generace. Tato podoba F1 však vydrží pouze 3 roky, protože po sezóně 2016 se opět zatočí kormidlem. Nový kurz povede k zábavnějším závodům a rychlejším vozům.
Nová sada pravidel pro sezonu 2017 má podle doporučení Strategické skupiny F1 směřovat k těmto bodům:
- rychlejší vozy (časy na kolo mají klesnout o 5 až 6 sekund na kolo, na zrychlení se budou podílet širší pneumatiky, evoluce aerodynamiky a redukce hmotnosti monopostů)
- znovuzavedení tankování během závodu (maximální spotřeba 100 kilogramů paliva má zůstat zachována)- zvýšení otáček motorů a zvýšení jejich hlučnosti
- agresivnější vzhled monopostů
Plán by ještě měl být schválen Komisí F1, jejímiž členy jsou i výrobci motorů, sponzoři, organizátoři závodů a zástupci ostatních týmů a následně i Světovou radou motorsportu.
Zpráva potvrzuje odmítnutí zvýšení povoleného počtu motorů na jezdce a sezónu ze čtyř na pět. Také se v ní píše, že se zvažovaly i cesty, jak snížit náklady týmů a zajistit dlouhodobou udržitelnost sportu, o konkrétním řešení ani zákaznických vozech se v ní však nepíše. Naznačuje, že možnosti budou probrány s menšími týmy, které nemají zastoupení ve strategické skupině.
Od roku 2016 má přijít jedna velká změna - svobodný výběr dvou suchých směsí pneumatik. V současnosti vybírá dvě směsi pneumatik pro každý závod Pirelli a každý jezdec je povinen využít v závodě alespoň jednu sadu z každé směsi (pokud se nejezdí na mokré vozovce, kdy se místo toho použijí pneumatiky do mokra nebo přechodných podmínek). Už příští rok si však každý tým sám vybere dvě ze čtyř nabízených směsí.
Mohou se tak otevřít nové možnosti včetně použití super-měkkých pneumatik pouze kvůli dobrému umístění v kvalifikaci a pár rychlým kolům v úvodu závodu, nebo naopak využití tvrdých směsí a jednozastávkové strategie. Pirelli tento nápad označilo za nebezpečný a neproveditelný, takže budeme zvědaví na jeho reakci.