Ferrari reagovalo na návrh ostatních týmů
Cena návrhů není vyšší než cena papíru, na kterém jsou sepsány.
Ferrari nevěří tomu, že návrh kroků, které by měly vést ke snížení výdajů ve formuli 1, má skutečně tento úmysl. Naráží přitom na jednotu týmů v této záležitosti.
"Je napováženou, že takové setkání se děje bez účasti všech týmů, dokonce bez toho, aniž by byly všechny týmy upozorněny," vzkázal ústy mluvčího Ferrari Lucy Colajanniho Jean Todt.
Naráží také na to, že "určité týmy" hlasovaly pro tento návrh, přičemž při hlasování Komise formule 1 hlasovaly obráceně. Ferrari je taktéž překvapeno skutečností, že nebyla přizvána ani FIA, ačkoli byl Max Mosley v Brazílii přítomen.
Podle Todta Ferrari nevidí možnost, že by buď Bridgestone nebo Michelin formuli 1 opustil a že ani návhry v oblasti motorů nebyly zcela zřejmé.
Omezení testů prý nepomůže menším týmům, protože letos beztak moc netestovaly. Tudíž, podle Todta, je tato snaha spíše pokusem o redukci suverenity Ferrari než nákladů. Ferrari poukazuje také na to, že se vůbec nediskutovalo o navýšení příjmů jednotlivým týmům.
Týmy, které s návhrem přišly, argumentovaly tím, že dané kroky povedou k záchraně velkých cen v Británii a Francii, ale Jean Todt se ptá, jak týmy vědí, že zrovna tyto dva závody jsou ohroženy? A už vůbec proč tomu tak je vinou Ferrari?
"Loni byl 18. závod Francie, a pak to najednou byla Kanada," řekl Todt. "Který závod je letos 18. a který 19? Já myslím, že je to Čína a Turecko, protože přišly jako poslední. Jak můžou o něčem diskutovat, když ani neví o čem? Jenomže Čína a Turecko mají větší finanční závazky než Francie nebo Británie."
Podle Todta Concordská dohoda umožňuje více jak 17 závodů, když týmy souhlasí, takže nechápe, proč týmy neodsouhlasí více jak 17 závodů.
Paul Stoddart, šéf nejchudšího týmu Minardi, souhlasí s tím, že omezení testů mu nepomůže finančně, ale že přinese zajímavější podívanou.
"Nikdo z toho nebude profitovat," řekl Stoddart. "Ale celý sport bude.
Není to proti Ferrari, máme rádi Ferrari, já mám rád Ferrari. Ale také tento sport, a proto to dělám."
Návrh nového formátu víkendu (s pátečním testováním) byl zaslán týmům minulý týden pro zvážení.
Podle Maxe Mosleyho je ovšem pro zavedení opatření navrhovaných v dokumentu již příliš pozdě.
"Mohli bychom to udělat pro rok 2006," řekl Mosley. "Musíme toho ale udělat podstatně více."
Jean Todt prohlásil, že cena těchto návrhů není vyšší než cena papíru, na kterém jsou sepsány. Není ani jasné, zda by se v pátek používal stejný motor, co po celý zbytek víkendu.
"Když to bude stejný motor, v sobotu vyjedou týmy jen na jedno kvalifikační kolo, protože už pracovaly v pátek. Lidé přijdou v sobotu na jedno kolo, v neděli na další a pak závod a budou nadávat, že je málo podívané.
Když to bude jiný motor, týmy v pátek přitáhnou na okruh testovací auta, motory, budou to velké výdaje.
Řešení je v omezení elektroniky. Dobrý jezdec tuto pomoc nepotřebuje, jsme jednoznačně pro zavedení jednotné elektronické řídicí jednotky," řekl Todt, který argumentuje ušetřením peněz za vývoj šikovného softwaru.
"Potřebujeme kontrolu trakce? Nemyslím, že ji potřebujeme k tomu, abychom vylepšili podívanou. Potřebujeme auta, u kterých je drahá cesta, jak jej zatížit? Proč je potřebujeme dodatečně zatěžovat?
Uděláme nejlehčí auto na světě a pak jej zatížíme. Musíme přijít s rozumným návrhem."