Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grand magazín 9/2015 (7. – 21. května)

Grand magazín 9/2015 (7. – 21. května)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Krátce ze světa

15. května
Více jak půl roku před plánovanou závodní premiérou představilo Porsche vůz upravený dle pravidel GT3 na základech typu 991. Nejvýznamnější změnou je delší rozvor u charakteristických tvarů německé klasiky. Výraznější změny v koncepci nejsou patrné na zavěšení (vpředu McPherson, vzadu multilink) ani na čtyřlitrovém atmosférickém plochém šestiválci.

Přepracován byl chladicí systém a vůz byl doplněn nejnovějšími bezpečnostními prvky. Bližší popis nového výtvoru z Weissachu vyjde v nejbližších dnech.

15. května
Ve stejný den představilo na Nürburgringu svého reprezentanta pro roky budoucí také BMW. O typu M6 GT3 však není známo zdaleka tolik podrobností, mnohdy jde o potvrzení již známých údajů.

Necelých 1 300 kilogramů vážící vůz pohání vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru. Pro GT3 obvyklých až pět set koní působí svoji silou na zadní nápravu hřídelí (transaxle). Díky delšímu rozvoru je novinka ovladatelnější než předchůdce Z4 GT3.

BMW M6 GT3 při představení na Nurburgringu

Foto: BMW AG/Gilbert/XB Images

Na účastníky „M Night“ na Nürburgringu čekalo 15. května překvapení.

21. května
Komise, která se tento týden zabývala odvoláním týmu Grasser proti vyloučení vítězného lamborghini ze závodu BES v Monze, odložila rozhodnutí o deset dní. Před blížícím se podnikem v Silverstone jsou výsledky úvodního podniku nadále otevřené.

Závod BES v Monze

Foto: Tomáš Krejčík

Nejúspěšnější vůz v tříhodinovém závodě neprošel následnou technickou kontrolou. Dle komisařů restriktor v tankovacím zařízení neodpovídal předpisům, takže přistoupili k vyloučení rakouského lamborghini. Vedoucí stáje se vzápětí odvolal, takže více jak měsíc po skončení podniku není rozhodnuto.

Výsledkový servis

Blancpain Sprint Series (2/7); BGTS (3/12), Brands Hatch

K druhému podniku krátkých závodů na okruhu Brands Hatch dorazilo 19 účastníků (14 v celkovém hodnocení, 2 v Silver Cupu, 3 ve třídě smíšených posádek). Do nedělních závodů se po havárii Buhka v tréninku postavilo na rošt jen 18 vozů.

Protože se jednalo o zkrácenou verzi víkendu, nepřekvapil vlažnější a opatrnější úvod kvalifikačního závodu. Po vystřídání jezdců mohl v poklidu pokračovat pouze s přehledem vedoucí Frijns, rozestupy na dalších pozicích nedávaly nikomu jistotu pódiového umístění. Ačkoliv Ide dokázal uhájit svoji druhou příčku, přišel o ni po penalizaci za prohřešek během opuštění boxového stání. Výsledky a podrobnější popis naleznete v tomto článku Zde.

O napínavější průběh odpoledního závodu se od prvních okamžiků staral Estre. Pokud neútočil na žlutá bmw brazilské stáje, prokládal stíhací jízdu na hranici možností krocením rozevlátého mclarenu. Po výměnách se pozornost soustředila na pátého Dolbyho, jenž byl pod tlakem Catsburga a Winkelhocka. Úspěšný víkend pro WRT završil triumfem Vanthoor. Více naleznete Zde.

Nepříliš vydařený víkend měl za sebou tým ISR. Stříbrní mladíci tentokráte v souboji s rivaly s HTP tahali za kratší provaz. Posádka (Salaquarda/Bonanomi) bojující v celkové klasifikaci si z Británie odvezla pouze jeden bod z hlavního závodu.

International GT Open (2/8); Estoril

Přestože zájem účastníků před víkendem sliboval rozšíření startovního pole, do Portugalska dorazilo znovu 14 aut (včetně tří v amatérské kategorii). Dva vozy byly dokonce pouze v pohárové specifikaci a nezúčastnily se bodování do klasifikace. Kromě dvou pohárových porsche nasadili ostatní zájemci po jednom voze: Mercedes SLS (Sports and You), Lamborghini Gallardo (AERT), Audi R8 (Novadriver) a McLaren 650 S (Teo Martín). Zbytek roštu obsadilo Ferrari 458 (7 vozidel; AF Corse, Baporo, Balfe, Villorba).

70´´ závod

Keen (č. 22, Balfe, Ferrari) dokázal uhájit v kvalifikaci vybojované první místo před útočícím Giammariou (č. 90, AF Corse, Ferrari). Ze slibné třetí příčky musel po výměnách odstoupit Camathias (č. 19, Novadriver, Audi) kvůli závadě spojky.

Za vedoucí trojicí doplácel na menší rozestupy především Benucci (č. 3, Villorba, Ferrari), jenž se postupně propadal pořadím dolu z dočasně nabité čtvrté pozice až na osmou příčku. Teprve výměna za zkušenějšího Balzana posouvala černé ferrari pořadím zpět až za nejúspěšnější dvojici Giammaria/Perez (č. 90, AF Corse, Ferrari). Ve strhujícím finiši uhájil bronz Barreiros (č. 53, AF Corse, Ferrari) před rychlým Parentem (č. 2, Teo Martín, McLaren).

Úplné výsledky závodu naleznete Zde.

60´´ závod

Balzan (č. 3, Villorba, Ferrari) dokázal za svými zády udržet nebezpečného Parenteho (č. 2, Teo Martín, McLaren), nicméně v sedmém kole zajel předčasně k mechanikům. Závadu na podvozku se nepodařilo odstranit, takže Ital později odstoupil.

Ani jediný mclaren v poli nevydržel ve vedení až do konce závodu. Přestože si rychlý Portugalec dokázal vybudovat náskok potřebný z důvodu nutného delšího setrvání v boxech (o 25 vteřin déle), výjezd bezpečnostního vozu jeho snahu zhatil. Třetí Barba (č. 16, AERT) totiž ve 12. kole nezvládl své lamborghini a uvízl v kačírku.

Po výměnách se odehrál souboj mezi krátce vedoucím Lathourasem (č. 51, AF Corse, Ferrari) a Russoem (č. 15, Baporo, Ferrari). V něm byl Argentinec úspěšnější a s přehledem si dojel pro triumf.

Výsledky hodinového závodu naleznete Zde.

Očekávané události

23. - 24. května - Blancpain Endurance (2/5); BGTS (4/12), Silverstone

Na půdu hrdého Albionu se chystá znovu více jak šest desítek účastníků. Největší zájem je nyní o profesionální kategorii (25 vozů) následovanou třídou smíšených posádek (23 aut) a třinácti amatérskými sestavami (zde je navíc druhý vůz týmu Sainteloc).

Změny v rozložení sil se odehrály po přesunu dvou vozů ze smíšenými sestavami do profesionální třídy (č. 33 Car Collection a č. 333 Rinaldi). Naopak putovalo pouze jedno audi týmu WRT (č. 2). Zcela novým zájemcem v nejprestižnější tříděné německý tým Schubert s bmw.

V Británii budete tentokráte s číslem 2 a 6 marně hledat nové audi. Phoenix i WRT s těmito čísly osadí starší verzi.

Přenos kvalifikace a závodu můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde). Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.

15,40
 Událost  Den  SRO  Start
 Kvalifikace  Neděle  09,45-11,15
-
 Závod  Neděle  15,30-19,00
15,40

5. – 7. června - Blancpain Sprint Series (3/7); BGTS (5/12), Zolder

5. – 7. června - ADAC GT Masters (2/8); Red Bull Ring

5. – 7. června - International GT Open (3/8); Silverstone

13. - 14. června - LEGENDY 2015, Praha - Bohnice

19. - 20. června - Blancpain Endurance (3/5); BGTS (6/12), Paul Ricard

19. – 21. června - ADAC GT Masters (3/8); Spa-Francorchamps

Blancpain Sprint Series, Slovakia Ring 2014

 Foto: Martin Ševčík

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 8/2015 (22. dubna - 6. května)
Profil Blancpain Sprint Series 2015
Profil Blancpain Endurance Series 2015
Profil ADAC GT Masters 2015

Zdroj: SRO, GT Sport, BMW, Endurance-Info, Sportscar 365, Formule