FIA plánuje další zpřísnění testů flexibility
Přední křídla opět pod drobnohledem.
Podle informací Autosportu připravuje FIA další zpřísnění testů flexibility předního křídla.
Pravidla výslovně zakazují pohyblivé, a tedy i ohýbající se prvky aerodynamiky. Jde o jedno z nejproblematičtějších pravidel, jelikož ve vysokých rychlostech se pod obrovským tlakem proudícího vzduchu více nebo méně ohýbají všechna křídla a křidélka a občas zase není jednoznačné, co vše spadá do kategorie "prvků ovlivňujících aerodynamiku".
Poměrně čerstvým příkladem je systém hydraulického propojení přední a zadní nápravy známy jako FRIC, který byl kvůli tomuto pravidlu zakázán uprostřed minulé sezony. Roky předtím měl s tímto pravidlem největší problémy mistrovský Red Bull, kvůli kterému byly testy ohýbání předního křídla už několikrát zpřísněny. Problém se vrátil v posledním závodě minulé sezony, když přední křídlo RB10 neprošlo testy a jezdci Red Bullu museli do závodu startovat z boxové uličky.
A jelikož FIA má vyhrazeno právo upravovat deformační a zátěžové testy podle vlastního uvážení, přichází změna opět během rozjeté sezóny.
"FIA plánuje zavést nový zátěžový/deformační test částí karoserie, které se nachází před předními koly. Bodová zátěž 60 newtonů bude aplikována na jakoukoliv část zadního okraje jakékoli klapky předního křídla. Zátěž se bude aplikovat v relevantním bodě, přičemž vertikální pohyb nebude smět překročit 3 milimetry," cituje Autosport novou technickou směrnici.
Zatím se neobjevily informace o tom, že by nové zkoušky byly výsledkem podezírání konkrétního týmu z využití nedokonalosti současných testovacích postupů FIA.