Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA plánuje další zpřísnění testů flexibility

FIA plánuje další zpřísnění testů flexibility

Přední křídla opět pod drobnohledem.

Podle informací Autosportu připravuje FIA další zpřísnění testů flexibility předního křídla.

Pravidla výslovně zakazují pohyblivé, a tedy i ohýbající se prvky aerodynamiky. Jde o jedno z nejproblematičtějších pravidel, jelikož ve vysokých rychlostech se pod obrovským tlakem proudícího vzduchu více nebo méně ohýbají všechna křídla a křidélka a občas zase není jednoznačné, co vše spadá do kategorie "prvků ovlivňujících aerodynamiku".

Poměrně čerstvým příkladem je systém hydraulického propojení přední a zadní nápravy známy jako FRIC, který byl kvůli tomuto pravidlu zakázán uprostřed minulé sezony. Roky předtím měl s tímto pravidlem největší problémy mistrovský Red Bull, kvůli kterému byly testy ohýbání předního křídla už několikrát zpřísněny. Problém se vrátil v posledním závodě minulé sezony, když přední křídlo RB10 neprošlo testy a jezdci Red Bullu museli do závodu startovat z boxové uličky.

A jelikož FIA má vyhrazeno právo upravovat deformační a zátěžové testy podle vlastního uvážení, přichází změna opět během rozjeté sezóny.

"FIA plánuje zavést nový zátěžový/deformační test částí karoserie, které se nachází před předními koly. Bodová zátěž 60 newtonů bude aplikována na jakoukoliv část zadního okraje jakékoli klapky předního křídla. Zátěž se bude aplikovat v relevantním bodě, přičemž vertikální pohyb nebude smět překročit 3 milimetry," cituje Autosport novou technickou směrnici.

Zatím se neobjevily informace o tom, že by nové zkoušky byly výsledkem podezírání konkrétního týmu z využití nedokonalosti současných testovacích postupů FIA.