Renault nejspíš nezůstane jako dodavatel motorů
Pravděpodobně bude mít vlastní tým nebo odejde.
Už dlouho není tajemstvím, že Renault přehodnocuje svou účast v F1. Vedení Renault Sport F1 předložilo tři alternativy - zůstat jako dodavatel motorů, obnovit tovární tým nebo se z F1 úplně stáhnout. Zatímco Cyril Abiteboul tvrdil, že nejnepravděpodobnější možností je ukončení programu, výkonný ředitel mateřské automobilky to vidí jinak. Je nepravděpodobné, že by se našlo finanční řešení pro setrvání v pozici dodavatele motorů, a tak buď obnoví tovární tým, aby se ucházeli o podíl z příjmů sportu, peníze od sponzorů a zviditelnili své barvy, nebo udělají tlustou čáru a přesunou se jinam. Carlos Ghosn poskytl rozhovor v Londýně, kde se konal poslední závod první sezony Formule E.
„Když vyvíjíte a prodáváte motory, máte privilegium být zapomenuti když se vyhrává a vystaveni světlům reflektorů když prohráváte,“ narážel šéf Renaultu na nedostatek reklamy na vozech Red Bullu a stížnosti od toho samého týmu.
„Nic nevylučujeme. Můžeme odejít, méně pravděpodobné je, že bychom zůstali jako dodavatel motorů, nebo můžeme mít vlastní tým. Takže všechny dveře jsou ještě otevřené a pokračujeme v analýze možností.“
Rozhodnutí by mělo padnout během příštích měsíců. Platnost smlouvy Renaultu s Red Bullem vyprší až po sezóně 2016, takže obě strany budou mít rok na přizpůsobení se nové situaci a případné jednání o prodloužení smlouvy. Ve hře je i možnost, že Renault bude nadále Red Bullu dodávat motory a Red Bull bude technickým partnerem nového továrního týmu Renaultu.
Do úvahy přitom bude vzato i směřování Formule 1, čímž Ghosn zřejmě narážel na připravovanou změnu pravidel pro rok 2017.
"Samozřejmě, naše rozhodnutí závisí i od vedení sportu. I proto si necháváme ještě trochu času. Chceme nejprve pochopit, kam chce vedení tento sport vést, až pak přijde naše rozhodnutí. Správné vedení je pro závodění extrémně důležité."