Renault: Žetony nejsou všechno
Vývojovým žetonům se přikládá až přílišná váha.
Rob White upozorňuje na to, že v diskusích věnovaných vývoji motorů nelze brát v úvahu pouze použití žetonů před sezónou a tomu, kdo kolik z nich nevyužil v první polovině sezóny. Renaultu zůstalo koncem února nejvíce žetonů a do sezony si jich přenesl až 12, zatímco Mercedes pouze 7. Mnozí se mohou divit, proč od té doby ještě nevyužil ani jeden z nich. Důvodem je, že některé změny se mohou dělat i bez použití žetonů a patří mezi ně i úpravy ve prospěch spolehlivosti. Renault tedy na svém motoru pracuje a vylepšuje ho, ale žetony mu zůstaly a využije je, jen co mu to dovolí jeho kapacity.
"Mám pocit, že žetony již začaly žít vlastním životem a možná bychom jim neměli věnovat až takovou pozornost," řekl technický ředitel Renault Sport F1. "Jednoznačně nám zůstalo pod rukama dost žetonů, částečně proto, že jsme před sezónou přehodnotili své možnosti, protože se změnil výklad pravidel a žetony se, v rozporu s předpokladem, mohou používat i během sezóny. Takže jsme je neutratily všechny hned a raději se soustředili na jiné věci.
Naši plnou pozornost vyžadovaly nedostatky v oblasti spolehlivosti. Věděli jsme, že to budeme mít hned od začátku těžké a že nám rychle začnou hrozit penalizace. Nyní musíme dát všechno do pořádku a do pohonné jednotky zakomponovat i vylepšení, která se právě připravují v továrně. Samozřejmě, přijdou později než jsme původně plánovali, což je tedy přímým důsledkem potřeby rychle se vypořádat se spolehlivostí."
Kromě úprav souvisejících se spolehlivostí motorů se výjimka vztahuje i na úpravy ve prospěch bezpečnosti a šetření nákladů a automobilkám se pod tuto střechu někdy podaří skrýt i malé zlepšení výkonu. Příkladem je snížení teplot v oblasti výfuku, což může pomoci stejně tak spolehlivosti jako i výkonu pohonné jednotky.