Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jak jsou na tom jezdci s pohonnými jednotkami?

Jak jsou na tom jezdci s pohonnými jednotkami?

Mercedes a Ferrari v perfektní formě.

Osm závodů za námi a máme tu aktualizovanou tabulku použitých částí pohonných jednotek. Připomeňme si pravidla:

Pohonná jednotka vozu F1 je pravidly rozdělena na 6 částí - motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor rekuperace kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor rekuperace tepelné energie (MGU-H), úložiště energie (ES, baterie) a řídicí elektroniku (CE). Každý jezdec smí za sezónu použít pouze čtyři pohonné jednotky, za nasazení každé první části z další pohonné jednotky přijde na startu o 10 míst, za každou další část z téže jednotky už "pouze" o 5 míst.

Hned na vrchu tabulky vidíme bezstarostné jezdce továrního týmu Mercedesu, kteří používají v pořadí druhé pohonné jednotky a neměli by mít problém absolvovat s nimi i velké ceny na Silverstone a Hungaroringu, jelikož zatím mají na účtu pouze dvě velké ceny (v Kanadě a Rakousku). Navlas stejně jsou na tom jezdci Williamsu i Lotusu a Sergio Pérez z Force Indie. S Nicem Hülkenbergem se táhne problém, který měl již na začátku sezóny s první pohonnou jednotkou.

Scuderia Ferrari je na tom se spolehlivostí svých pohonných jednotek prakticky stejně dobře. Ve sloupci motorů svítí u obou jezdců číslo 3, ale to jen proto, že v Kanadě předčasně nasadili novou, výkonnější specifikaci. Druhé motory, naposledy použité v Monaku, jim zůstaly. Piloti je mohou využít na pomalejší trati, například Hungaroringu, nebo si je ponechají na páteční tréninky a nové motory tak pošetří na soboty a neděle. Sauber jezdí s druhými pohonnými jednotkami, pouze Ericsson přišel o jedny baterie a řídící jednotku. Manor používá loňskou specifikaci pohonné jednotky Ferrari.

U Red Bullu a Maxe Verstappena se již projevila nespolehlivost motorů Renault ze začátku sezóny, při Carlosu Sainzovi zřejmě pravidelně stojí štěstěna. Hůř už jsou na tom pouze Jenson Button a Fernando Alonso. Ti jsou mimo plán nejen s motory ale vlastně s každou částí PJ Hondy. Pozitivní je pouze to, že Jenson Button v Rakousku "preventivně" nasadil nový motor a další části páté a šesté jednotky a doufá, že tyto díly již vydrží závody v Británii i v Maďarsku.

Jezdec Tým ICE TC MGU-K MGU-H ES CE
Hamilton Mercedes 2 2 2 2 2 2
Rosberg Mercedes 2 2 2 2 2 2
Ricciardo Red Bull 5 3 3 2 1 2
Kvjat Red Bull 5 3 2 2 1 2
Massa Williams 2 2 2 2 2 2
Bottas Williams 2 2 2 2 2 2
Vettel Ferrari 3 2 2 2 2 2
Räikkönen Ferrari 3 2 2 2 2 2
Alonso McLaren 5 5 5 3 3 4
Button McLaren 5 6 6 5 3 3
Hulkenberg Force India 3 3 3 3 2 2
Perez Force India 2 2 2 2 2 2
Verstappen Toro Rosso 5 3 3 3 2 3
Sainz Toro Rosso 3 2 2 2 2 2
Grosjean Lotus 2 2 2 2 2 2
Maldonado Lotus 2 2 2 2 2 2
Stevens Manor 3 3 3 3 2 3
Merhi Manor 3 3 3 3 2 3
Ericsson Sauber 2 2 2 2 3 3
Nasr Sauber 2 2 2 2 2 2