Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Boullier: Odemkneme veškerý výkon a může přijít pódium

Boullier: Odemkneme veškerý výkon a může přijít pódium

Rozhovor se závodním ředitelem McLarenu.

Éric, jak moc tě unavuje neustále odpovídat na otázky ohledně nálady v týmu.

Beru to jako extra zdroj motivace. Pracujeme na tom, abychom se tohoto únavného typu otázky zbavili.

McLaren a Honda jistě měly nějaký časový plán ohledně konkurenceschopnosti. Jak moc zaostáváte?
To je těžké vyjádřit v číslech. Kdybych zítra dostal zprávu, že můžeme vůz nastavit na plný přítlak, byli bychom rychlejší o několik sekund. Ale budeme se cítit konkurenceschopní, když budeme pravidelně v poslední části kvalifikace a bojovat o místa v nejlepší šestce. To by bylo považováno za skvělý úspěch, i když to jistě nezní nijak zajímavě, když jsme tu kvůli vítězstvím. Naším cílem je tedy být na konci sezóny konkurenceschopní.

Takže podle plánu jste již nyní měli mít místa v Q3?

Ano, je to tak. Takže jsme trochu pozadu.

A v čem je problém? Oba jezdci říkají, že z vozu mají dobrý pocit, ale chybí mu rychlost a je nespolehlivý.

Nemůžeme jet naplno. Vůz je dobře vyvážený a samozřejmě hledáme způsob, jak zvýšit přítlak, tak jako všichni ostatní. Mohli bychom být rychlejší v každé části okruhu.

A proč nemůžete využít celý výkon motoru?

Není to jen o výkonu, souvisí to i s jízdními vlastnostmi motoru, což se ukázalo jako velmi složitá a komplexní oblast. Řeknu vám příklad. Všechny motory mohou využít stejné množství elektrického výkonu, ale některé pohonné jednotky jsou lepší v rekuperaci energie. Proto vznikají velké rozdíly mezi kvalifikací a závodem. A my ještě nejsme schopni odemknout plný potenciál rekuperace, protože by to vedlo k problémům se spolehlivostí. Nakonec se to projeví jako chybějící výkon, ale ten výkon je tam! Potřebujeme jenom najít způsob, jak se k němu dostat.

To zní, jako by se všechny problémy odvíjely od motoru a šasi celý balík zachraňovalo.

Jenže kdybychom měli víc přítlaku, také bychom byli rychlejší. Máme dobře vyvážený vůz, to ano, a náš nový koncept funguje podle očekávání, ale přesto se chceme zlepšit v každé oblasti.

Zdá se, že osud vám nepřeje. Potřebujete sbírat co nejvíce kilometrů, ale nehoda a počasí v Rakousku vás připravilo o spoustu cenného času s novým aerodynamickým balíkem. Jak moc vám ten čas chybí?

To je další věc, která zvýšila naši ztrátu. Vždy, když nemůžeme jezdit, nemůžeme ani ověřit vlastnosti vozu. Musíme pozdržet rozhodnutí ohledně dalšího balíku aerodynamických úprav, protože nevíme, zda jdeme správným směrem. A pokud ne, máme zabočit vlevo nebo vpravo? Ublížilo nám to a ten jeden bod co ze Silverstone dovezl Fernando je slabá náplast.

dennis a boullier 061

V Rakousku to byl poslední test této sezóny. Teď už budete moci testovat pouze v pátek před velkou cenou…

A v sobotu a dokonce i během závodu!

Jenson Button řekl, že stupně vítězů v této sezoně by byly nerealistickým cílem. Si s tím emocionálně smířený?

Ne. Budu se opakovat, ale kdyby se nám podařilo odemknout celý potenciál, s dávkou štěstí bychom mohli zabojovat i o pódium. Pokud můžete na rovinkách využít MGU-K v každém kole, přinese vám to hodně času. My to teď neděláme.

Nakolik přesné je Fernandovo vyjádření, že významná změna může přijít po dvou, šesti nebo osmi závodech?

Nebo třeba deseti…

Jenson řekl, že do konce sezony chcete výrazně snížit odstup od špičky, ale možná to bude víc než 2 sekundy na kolo. Uškodilo by to vašim plánům pro rok 2016?

Ne, protože jsme viděli, že Ferrari a Mercedes dokázali mezi svou první a druhou sezónou výrazně pokročit. Očekáváme, že to také dokážeme.