Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ještě méně testování v roce 2016?

Ještě méně testování v roce 2016?

Týmy se nedokážou dohodnout na místě a čase.

Týmy se ještě nedohodly na místě ani čase uskutečnění sezónních testů roku 2016. Důvodem je, že nás příští rok pravděpodobně čeká extrémně rušná sezóna. FIA už oficiálně potvrdila kalendář pro příští rok, a pokud zůstane v současné podobě, čeká nás až 21 závodů, nejvíce v celé historii šampionátu F1.

K současným devatenácti velkým cenám se má přidat závod v Ázerbájdžánu a na Hockenheimring se vrátí Velká cena Německa. A aby byla sezóna ještě hustší, začne se až 3. dubna, ne v polovině března jako dosud. Pro fanoušky může být nahuštění kalendáře dobrou zprávou, ale týmy čelí problému. Nemají kdy testovat.

Během letošní sezóny se uskutečnily dva společné testy týmů F1, jeden ve Španělsku a druhý v Rakousku a pravidla se v tomto ohledu nezměnila. Test se (kvůli udržení nízkých nákladů) musí konat v místě konání evropské velké ceny, začít se musí ne méně než 36 hodin po skončení závodu a nesmí trvat déle než dva dny. V čem je tedy problém?

První test může opět proběhnout na okruhu v Barceloně, ale v Rakousku se již několika týmům testovat nechce. Problém vznikl zařazením závodu v Baku. Pokud by se na Red Bull Ringu testovalo až do středečního večera, většina týmů by se pak musela sbalit a vrátit do svých britských základen a za týden už vybalovat v hlavním městě Ázerbájdžánu. A to by pro ně mohla být hodně drahá logistická výzva.

A nehorší je, že se nenabízí žádná přijatelná alternativa. V Silverstone se testovat nemůže, jelikož mezi VC Velké Británie a VC Rakouska je pouze týdenní přestávka a totéž platí o VC Německa těsně následované závodem na Hungaroringu.

Hungaroring je velmi specifický, pomalý okruh a navíc se tam nemůže testovat, protože by se tím zkrátila letní přestávka, která již tak bude zkrácena na 3 týdny, z toho 2 týdny musí být továrny týmů povinně zavřené, aby si zaměstnanci mohli opravdu odpočinout.

Zbývají tedy už jen extra rychlé tratě Spa a Monza, které se tedy k testování vůbec nehodí a test v ulicích Monaka je absolutní nesmysl. Testování v Rakousku by tak přece jen mohlo být nejpřijatelnější možností, nebo se možná bude opět testovat až po skončení sezóny v Abú Zabí.