Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V roce 2017 budou jezdci opět milovat své vozy

V roce 2017 budou jezdci opět milovat své vozy

Pascal Vasselon o pozitivním dopadu nových pravidel.

Francouz Pascal Vasselon již ve světě motorsportu nasbíral desetiletí zkušeností a nemálo z nich pochází přímo z F1. Začínal v 80. letech minulého století v továrním týmu Renaultu, ale znám začal být až jako zaměstnanec Michelinu a později byl zodpovědný za šasi továrního týmu Toyoty, jemuž nyní pomáhá uspět v soutěži vozů kategorie LMP1.

Momentálně si užívá vzrůstající zájem o vytrvalostní závody, zatímco zájem o F1 v posledních letech poklesl. Zkušený Francouz je však přesvědčen, že již v roce 2017 přijde změna a fanoušci se k F1 zase vrátí (což samozřejmě neznamená, že zanevřou na vytrvalostní vozy). Vasselon je přesvědčen, že současná F1 je při pohledu zvenku zábavná i taková, jako je nyní, problém je jinde.

Zatímco fanoušci teoreticky dostali, co chtěli, jezdci jsou nespokojeni, kritizují a sami odhánějí fanoušky. A právě to by měla změnit sezóna 2017.

"Myslím, že obecný pokles zájmu o F1 způsobuje především nedostatek "lásky" k F1 ze strany jezdců," vysvětluje Vasselon. "Většina jezdců neukazuje žádné nadšení z příležitosti sedět za volantem současného vozu F1, alespoň já osobně to tak vnímám. Když jezdci nejsou nadšeni, nejsou nadšeni ani fanoušci. Ale pokud se novým pravidlům podaří jezdce opět nadchnout, projeví se to pozitivními komentáři a vše se může zase vrátit do starých kolejí."

Vasselon je přesvědčen, že tohle teď pomáhá zájmu o WEC. Piloti jsou nadšeni a své nadšení šíří mezi fanoušky.

"Jezdci, kteří dostanou příležitost zúčastnit se závodu vytrvalostního mistrovství, říkají věci jako: "Páni, tyto vozu jsou úžasné! Mohl jsem jet naplno od prvního kola až úplně do konce!" To je naprostý opak toho, co se v posledních letech udělalo s F1, a proto si myslím, že zájem fanoušků se ztrácí kvůli tomu, co říkají jezdci. Je až zarážející, jak se liší vyjádření pilotů F1 a jejich kolegů z vytrvalostních vozů, když mluví o zábavě za volantem."

Vasselon nemá podrobné informace o připravovaných změnách, ale stejně jako my ví, že mají zahrnovat širší pneumatiky poskytující větší mechanický přítlak, efektivnější aerodynamiku a výkonnější motory. Všechno jsou to věci, kterých se F1 postupně dobrovolně vzdala.

"Tato nová pravidla jdou zcela opačným směrem než ty, která přišla na konci minulé dekády, kdy bylo cílem vozy zpomalit a pomoci předjíždění. Tak se zdá, že lidé ve vedení strhávají kormidlo o 180° a může z toho být velmi podnětná výzva. Neznám všechny detaily, ale mluví se o velké evoluci na straně aerodynamiky a pneumatik. Časy na kolo v tom případě pořádně klesnou, to je jisté."