Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Arrivabene obhajuje vetování maximální ceny motorů

Arrivabene obhajuje vetování maximální ceny motorů

Ferrari a Mercedes na jedné lodi.

Ferrari využilo své právo vetovat plány na zavedení maximální ceny motorů prodávaných zákaznickým týmům z legitimních obchodních důvodů, řekl Maurizio Arrivabene, šéf Scuderie Ferrari.

FIA chcela tímto opatřením pomoci slabším týmům, aby nebyly nuceny podílet se na vývoji drahých pohonných jednotek. Poznatky na poli hybridních technologií, rekuperace energie a efektivního využívání paliva mají být využitelné v oblasti silničních automobilů a automobilky by si měli vývoj financovat samy.

FIA navrhla radikální skok z přibližně 20 na 12 milionů eur na sezonu, ale Ferrari využilo své speciální právo vetovat návrhy nových předpisů, které mu bylo dáno jako nejstaršímu, nejúspěšnějšímu a taky nejpopulárnějšímu týmu F1. Použití této "ruční brzdy" je však kritizováno malými týmy i médii, a také to, že FIA na Ferrari ve své tiskové zprávě bez okolků ukázala prstem, svědčí o napjaté atmosféře.

"Uplatnili jsme naše veto v souladu s naším legitimním právem obchodovat se svými pohonnými jednotkami. Nic víc," řekl Arrivabene na páteční tiskovce. "Není to o boji proti jiným týmům. Zaujali jsme obranný postoj chránící náš byznys a jsme připraveni pomoci s hledáním jiného řešení.

Jsme společnost vyrábějící motory, nejsme blázni. Máme stanovený rozpočet na vývoj motorů a prodej motorů je pro nás důležitý byznys."

A přestože brzdu zatáhlo Ferrari samo, má podporu Mercedesu, dalšího velkého dodavatele motorů. Spolu budou příští rok zásobovat minimálně sedm z jedenácti týmů.

"Toto je dost kontroverzní téma a jako obvykle, věci nejsou jen bílé a černé," začal vysvětlovat Toto Wolff. "Druhý rok závodíme podle nových pravidel, ale s vývojem motorů jsme začali před třemi až pěti lety. Jako velká korporace jsme vypracovali dlouhodobý plán a přizpůsobili mu rozpočet i proces výzkumu a vývoje. Součástí toho je i obchodní stránka. Počítali jsme s tím, že část peněz se nám vrátí (díky prodávání motorů nezávislým týmům).

Ferrari je obchodní společnost a bylo by pro něj těžké nemít možnost stanovit cenu svých motorů. Možná si říkáte, že tak velké společnosti na pár milionech nezáleží, jenže tak to není. Záleží."