FIA nyní čeká na protinávrh automobilek
Čtyři kohouti mají přijít se společným řešením.
FIA už vydala oficiální zprávu o výsledku včerejšího setkání Strategické skupiny F1 a Komise F1 v jejím pařížském sídle.
FIA navrhla řešit současné problémy spojené s pohonnými jednotkami vytvořením oddělené sady pravidel pro "neutrálního dodavatele" a s pomocí Bernieho Ecclestona tento návrh dostala přes Strategickou skupinu, ale ne přes Komisi.
Namísto toho se s automobilkami Ferrari, Mercedesem, Hondou a Renaultem dohodla, že je nechá přijít s vlastním řešením čtyř problémových oblastí. Neutrální dodavatel přitom zůstává v záloze, kdyby se automobilky nedokázaly dohodnout na něčem, co by se líbilo nezávislým týmům a prošlo přes Komisi. O post neutrálního dodavatele projevily zájem čtyři skupiny (Ilmor, AER, Mecachrome a RLM).
Automobilky mají za úkol:
Garantovat dodávku pohonných jednotek (všem) týmům.
Snížit cenu pohonných jednotek pro zákaznické týmy.
Zjednodušit technické specifikace pohonných jednotek.
Zvýšit hluk.
První bod zcela jednoznačně naráží na současnou situaci Red Bullu a můžeme očekávat, že automobilky se zaváží nenechat žádný tým bez motorů a zároveň by se měl udělat kompromis ohledně ceny. Nízká hlučnost této generace pohonných jednotek a tím o něco menší zážitek diváků na tribunách se řeší již od roku 2014 a příští rok by mělo v tomto ohledu pomoci oddělené výfukové potrubí pro obtokový ventil turba a od roku 2017 možná i vyšší výkon motorů.
Automobilky mají čas do 15. ledna, ale první komunikace mezi FIA a zástupci automobilek proběhne již během tohoto víkendu v Abú Zabí. Novinky začnou platit v roce 2017 nebo nejpozději v roce 2018.