Hamilton nejrychlejší i v posledním tréninku
Velká cena Austrálie - 3. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování třetího tréninku na Velkou cenu Austrálie 2016!
Oba včerejší tréninky ovlivnil déšť a jezdci namísto toho, aby nám předvedli rychlost nových strojů, strávili většinu času v garáži nebo na pneumatikách do přechodných podmínek. Zbývá jim tak jen hodina času na přípravu na závod i kvalifikaci. Kvalifikace se přitom pojede podle nových pravidel a k dokonalé přípravě by jezdec potřeboval otestovat tři různé směsi “suchých“ pneumatik, protože Pirelli svou nabídku pro každý závod rozšířilo o jednu směs. Do Austrálie dovezlo super-měkké, měkké a středně-tvrdé pneumatiky, přičemž super-měkké nejspíš uvidíme hlavně v kvalifikaci. Začíná jít do tuhého.
Oblohu nad Melbourne i dnes zakrývají mraky, ale neprší a teplota vzduchu se pohybuje kolem 17°C.
Nováček Rio Haryanto narazil do vozu Haas Romaina Grosjeana dříve, než vozy opustily boxovou uličku. Haas je nový tým a potřeboval by před závodem odjet co nejvíce kilometrů, ale mechanici museli místo toho začít opravovat vzniklé škody. Haryantův vůz měl poškozené přední křídlo. Chyba zřejmě nastala hlavně na straně mechanika odpovědného za vypouštění vozů na trať.
Trať se i bez těchto dvou vozů okamžitě zaplnila. Většina jezdců si vzala měkké pneumatiky, ale například Felipe Nasr a oba jezdci Mercedesu si nechali obout super-měkké.
Hamilton s Rosbergem na super-měkkých pneumatikách nenasadili kvalifikační, ale závodní tempo. Zřejmě tedy simulovali začátek závodu, do kterého pravděpodobně odstartují na tomhle typu pneumatik. Super-měkké si vzal i Red Bull, také nenasadil kvalifikační tempo, ale začal jezdit časy o 2 sekundy rychlejší než Mercedes. Jezdci Ferrari si na první stint vzali měkké pneumatiky, Vettel byl rychlejší než Mercedes, ale oba se rychle vrátili k mechanikům. Za Mercedes se zařadili Nico Hülkenberg a Sergio Pérez z Force India.
Massa byl na super-měkkých velmi pomalý a držel se na předposledním místě tabulky, poslední patřilo Grosjeanovi, který přihlížel výměně poškozené podlahy. Hamilton zrychlil a připsal si nejrychlejší kolo, Rosberg své pneumatiky přebrzdil po nedorozumění s Kevinem Magnussenem. Oba se museli vracet z únikové zóny za 13. zatáčkou. Ferrari se vrátilo na měkkých pneumatikách a Räikkönen převzal nejvyšší místo tabulky, Vettel na třetím místě za Ricciardem.
Na začátku druhé půlhodiny si Rosberg s Hamiltonem vzali měkké pneumatiky, Rosberg si přivlastnil nejrychlejší kolo, Hamilton druhý, na trati se objevil Grosjean a Massovi s Bottasem se podařilo přeskočit jezdce McLarenu, čímž se zařadili na sedmé a osmé místo.
Piloti evidentně dávají přednost měkké a super-měkké sadě, tvrdou možná v závodě vůbec neuvidíme.
1:25.852s pro Sebastiana Vettela na super-měkkých. Čtvrthodinu před koncem tréninku přeskočil piloty Mercedesu. Na opačném konci tabulky se setkali jezdci Manoru. Carlos Sainz s Maxem Verstappen se zařadili před Williams i Daniila Kvjata, Sainz skoro stejně rychlý jako Ricciardo.
V závěru tréninku se jezdci vrátili na trať na nových super-měkkých pneumatikách, aby trénovali kvalifikační kola. Na vrchol tabulky se dostal Hamilton následován Rosbergem a Vettelem. Räikkönen se zařadil až mezi Sainze a Verstappena. Jezdce Williamsu rozdělil Ricciardo a Kvjat se zařadil až za Péreze a oba jezdce McLarenu.
Lewis Hamilton byl tedy nejrychlejší ve všech třech trénincích. Kvalifikace začíná v 7:00.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:25.624 | 24 | |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:25.800 | 0.176 | 25 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:25.852 | 0.228 | 25 |
4 | Sainz | Toro Rosso | 1:26.257 | 0.633 | 28 |
5 | Räikkonen | Ferrari | 1:26.435 | 0.811 | 23 |
6 | Verstappen | Toro Rosso | 1:26.701 | 1.077 | 26 |
7 | Bottas | Williams | 1:26.730 | 1.106 | 28 |
8 | Ricciardo | Red Bull | 1:26.768 | 1.144 | 22 |
9 | Massa | Williams | 1:27.151 | 1.527 | 28 |
10 | Perez | Force India | 1:27.242 | 1.618 | 22 |
11 | Alonso | McLaren | 1:27.263 | 1.639 | 20 |
12 | Button | McLaren | 1:27.341 | 1.717 | 20 |
13 | Kvjat | Red Bull | 1:27.430 | 1.806 | 22 |
14 | Ericsson | Sauber | 1:27.659 | 2.035 | 26 |
15 | Magnussen | Renault | 1:27.871 | 2.247 | 24 |
16 | Hulkenberg | Force India | 1:27.988 | 2.364 | 22 |
17 | Palmer | Renault | 1:28.117 | 2.493 | 24 |
18 | Gutierrez | Haas | 1:28.284 | 2.660 | 21 |
19 | Grosjean | Haas | 1:28.292 | 2.668 | 11 |
20 | Nasr | Sauber | 1:28.293 | 2.669 | 26 |
21 | Wehrlein | Manor | 1:29.046 | 3.422 | 18 |
22 | Haryanto | Manor | 1:29.272 | 3.648 | 23 |