Hamilton nebude startovat z pole position
Po výměně převodovky dostane penalizaci.
Lewis Hamilton do Velké ceny Číny určitě neodstartuje z pole position ani ze žádného místa v prvních dvou startovních řadách.
Mercedes zjistil, že následkem kolize jeho vozu s vozem Valtteriho Bottase v první zatáčce závodu v Bahrajnu došlo k poškození převodovky a rozhodl se ji vyměnit. Převodovka vozu F1 má být postavena tak, aby vydržela alespoň 6 závodů v řadě a pokud ji tým jezdci vymění dříve, závodní stevardi ho po kvalifikaci odsunou o 5 míst směrem k chvostu startovního pole. Takže i kdyby Hamilton pozítří zajel nejlepší čas kvalifikace, posune se před něj 5 jezdců a on odstartuje až ze 6. pozice.
Tým přitom naznačil, že převodovka by pravděpodobně ještě zvládla celý víkend čínského závodu. Výměnu udělal vzhledem k maximalizaci Hamiltonovy šance na zisk mistrovského titulu a okruhy, kde se bude jezdit po VC Číny. Ruské Soči, španělská Barcelona ani monacké Monte Carlo Hamiltonovy nenabídnou tak dobrá místa k předjíždění jako Šanghaj.
Čínský okruh má jednu z nejdelších rovinek v kalendáři F1, dlouhou 1170 metrů. Se silou motoru Mercedes a vozem nastaveným na dosažení vysoké maximální rychlosti může mít úřadující šampion v každém kole alespoň jednu dobrou příležitost k předjetí pomalejšího soupeře a jen o tři zatáčky dále bude ještě čekat o něco kratší hlavní rovinka okruhu.
"Převodovka v Bahrajnu utrpěla škody a k plnému posouzení byla nutná fyzická kontrola," oznámil Mercedes prostřednictvím Twitteru. "Po ní bylo učiněno rozhodnutí převodovku raději vyměnit než pokračovat s jakýmkoli rizikem. Ze zbývajících čtyř tratí v běžném cyklu (této převodovky) je Šanghaj nejlepším místem pro výměnu a přijetí penalizace."
Mercedes zjistil, že následkem kolize jeho vozu s vozem Valtteriho Bottase v první zatáčce závodu v Bahrajnu došlo k poškození převodovky a rozhodl se ji vyměnit. Převodovka vozu F1 má být postavena tak, aby vydržela alespoň 6 závodů v řadě a pokud ji tým jezdci vymění dříve, závodní stevardi ho po kvalifikaci odsunou o 5 míst směrem k chvostu startovního pole. Takže i kdyby Hamilton pozítří zajel nejlepší čas kvalifikace, posune se před něj 5 jezdců a on odstartuje až ze 6. pozice.
Tým přitom naznačil, že převodovka by pravděpodobně ještě zvládla celý víkend čínského závodu. Výměnu udělal vzhledem k maximalizaci Hamiltonovy šance na zisk mistrovského titulu a okruhy, kde se bude jezdit po VC Číny. Ruské Soči, španělská Barcelona ani monacké Monte Carlo Hamiltonovy nenabídnou tak dobrá místa k předjíždění jako Šanghaj.
Čínský okruh má jednu z nejdelších rovinek v kalendáři F1, dlouhou 1170 metrů. Se silou motoru Mercedes a vozem nastaveným na dosažení vysoké maximální rychlosti může mít úřadující šampion v každém kole alespoň jednu dobrou příležitost k předjetí pomalejšího soupeře a jen o tři zatáčky dále bude ještě čekat o něco kratší hlavní rovinka okruhu.
"Převodovka v Bahrajnu utrpěla škody a k plnému posouzení byla nutná fyzická kontrola," oznámil Mercedes prostřednictvím Twitteru. "Po ní bylo učiněno rozhodnutí převodovku raději vyměnit než pokračovat s jakýmkoli rizikem. Ze zbývajících čtyř tratí v běžném cyklu (této převodovky) je Šanghaj nejlepším místem pro výměnu a přijetí penalizace."