Hamilton má nejrychlejší kolo, Vettel porouchaný motor
Velká cena Ruska - 2. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování druhého tréninku na Velkou cenu Ruska! Čeká nás druhá jeden a půl hodinová příprava na závod na okruhu v Soči. Do akce se opět chystají měkké (žluté) i super-měkké (červené) pneumatiky a na lépe pogumované trati pravděpodobně uvidíme rychlejší kola a delší stinty než v ranním tréninku. Do svých vozů se poprvé posadí Kevin Magnussen a Nico Hülkenberg, kteří dosud pouze přihlíželi počínání testovacích jezdců. V 1. tréninku zaujalo hlavně Ferrari, které bylo na žlutých pneumatikách pouze o sekundu pomalejší než Mercedes na červených.
Trénink začali Sergio Pérez, Kimi Räikkönen, Carlos Sainz, Nico Hülkenberg, Fernando Alonso a Valtteri Bottas následování dalšími jezdci na žlutých pneumatikách.
Jezdci se rovnou pustili do delších stintů a dosažení co nejrychlejšího času nemělo prioritu, přesto ale zaujal minimální rozdíl mezi dvěma piloty na vrcholu tabulky. Nico Rosberg byl o půl setiny sekundy pomalejší než Sebastian Vettel. Räikkönen neměl dobré první kolo a až v průběhu stintu se posunul na třetí místo před Kvjata. Lewis Hamilton pokazil své první i druhé kolo, ale během svého stintu se přesto dostal na vrchol tabulky. Lepší čas měl v zásobě taky Rosberg, takže na vrcholu opět jezdci Mercedesu.
"Něco ve voze nefunguje jak má," informoval Romain Grosjean tým Haas a přidal domněnku, že to "něco" ho potrápilo už v Číně, kde poprvé v sezoně nebodoval. Vozy Haas se během celého 1. tréninku neobjevily v horní polovině tabulky a momentálně okupovali 13. a 17. příčku. Další Hamiltonův smyk se už neobešel bez poškození pneumatik. Brit se okamžitě vrátil do garáže.
Ferrari se pustilo do pomalého zahřívání červených pneumatik, ale trénink přerušila porucha pohonné jednotky Sebastiana Vettela! "Přišel jsem o elektroniku," oznámil německý jezdec a ve Ferrari zavládlo napětí. Vedení ruského závodu se rozhodlo závod nepřerušit červenou vlajkou, využilo pouze virtuální safety-car, což vedlo k ne zcela bezpečné situaci, kdy maršálové tlačili ferrari po hlavní rovince vedle trénujících vozů a následně v boxové uličce překvapili jednoho z jezdců Force Indie. Vettel před selháním pohonné jednotky zajel zatím nejrychlejší kolo druhého tréninku. Každý jezdec už měl alespoň jedno měřené kolo.
Hamilton se vrátil na trať na červených pneumatikách a pohodlně přebral vedení. Zabrat tentokrát dostaly pneumatiky Romaina Grosjeana po smyku v druhé zatáčce. První zatáčku tohoto okruhu se mírná a projíždí se ve vysoké rychlosti, o to tvrdší je brzdění do druhé zatáčky. Rosberg absolvoval bezproblémový stint na červených pneumatikách a před zajetím do garáže se ještě na chvíli vrátil na použité žluté.
Půlhodinu před koncem tréninku jsme nadále sledovali, jak mechanici Ferrari zkoumají Vettelův vůz. Ten zůstával na druhém místě tabulky za Hamiltonem a před Rosbergem a Räikkönenem. Na páté příčce se usadil Daniel Ricciardo těsně následován Valtteri Bottasem a Daniilem Kvjatem. V první desítce taky Massa a oba jezdci McLarenu, za nimi vozy Toro Rosso. Nasrovy problémy jakoby se přenesly na Ericssona pomalejšího než vozy Manoru a s rychlostí nemohou být spokojeni ani u Haasu a Renaultu.
20 minut před koncem tréninku přišla zpráva, že Vettelova pohonná jednotka se nebude dát rychle opravit a německý jezdec se už na trať nevráti. Je to už jeho třetí pohonná jednotka tuto sezónu, a protože je zcela nová, jsou na místě obavy z větší díry v spolehlivosti nejnovější verze pohonných jednotek z Maranella. Vettel má v zásobě ještě pohonnou jednotku použitou pouze v Číně.
15 minut před koncem jsme měli možnost porovnat tempo jezdců Mercedesu. Hamilton zajel své 11. kolo na červených pneumatikách za 1:41.827s, Rosberg své 16. kolo na stejné směsi za 1:44.301s. Ricciardovo 22. kolo na žlutých mělo hodnotu 1:42.623s, Bottas dal 16. na žlutých za 1:41.883s.
Pascal Wehrlein přišel v poslední minutě tréninku o výkon motoru, ale na pořadí v tabulce nejrychlejších kol se už beztak nic neměnilo. Nejrychlejší kolo patří Lewisu Hamiltonovi, druhé zůstalo Sebastianu Vettelovi a třetí Nicu Rosbergovi.
Rosberg i pátý Daniel Ricciardo ale své nejrychlejší kola zajeli na měkkých pneumatikách, Hamilton, Vettel a Kimi Räikkönen na super-měkkých.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:37.583 | 30 |
|
2 | Vettel | Ferrari | 1:38.235 | 0.652 | 10 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:38.450 | 0.867 | 37 |
4 | Räikkonen | Ferrari | 1:38.793 | 1.210 | 35 |
5 | Ricciardo | Red Bull | 1:39.084 | 1.501 | 34 |
6 | Bottas | Williams | 1:39.185 | 1.602 | 42 |
7 | Kvjat | Red Bull | 1:39.193 | 1.610 | 32 |
8 | Button | McLaren | 1:39.196 | 1.613 | 31 |
9 | Massa | Williams | 1:39.289 | 1.706 | 38 |
10 | Alonso | McLaren | 1:39.400 | 1.817 | 30 |
11 | Sainz | Toro Rosso | 1:39.465 | 1.882 | 37 |
12 | Verstappen | Toro Rosso | 1:39.501 | 1.918 | 30 |
13 | Hulkenberg | Force India | 1:39.795 | 2.212 | 31 |
14 | Perez | Force India | 1:39.867 | 2.284 | 38 |
15 | Magnussen | Renault | 1:40.193 | 2.610 | 41 |
16 | Grosjean | Haas | 1:40.260 | 2.677 | 24 |
17 | Gutierrez | Haas | 1:40.508 | 2.925 | 26 |
18 | Palmer | Renault | 1:40.688 | 3.105 | 37 |
19 | Nasr | Sauber | 1:40.740 | 3.157 | 31 |
20 | Haryanto | Manor | 1:41.080 | 3.497 | 38 |
21 | Wehrlein | Manor | 1:41.148 | 3.565 | 23 |
22 | Ericsson | Sauber | 1:41.652 | 4.069 | 29 |