Williams se již soustředí na vývoj nového vozu
Aerodynamici už pracují na FW39.
Technický ředitel Williamsu prozradil, že jeho tým se již soustřeďuje na přípravu vozu pro rok 2017. Po letošní sezoně vstoupí v platnost nová pravidla a příští rok se na trať dostane nová generace širších vozů s širšími pneumatikami, velkými křídly i difuzory a mnohem vyšším přítlakem. Všechny týmy proto už musely začít s navrhováním nových vozů a jejich vedení čelí pouze otázce, kdy dát novému projektu prioritu před vývojem současného vozu.
Tým z Grove už tento krok udělal, co se projeví hlavně na aerodynamice, protože tu bude mít nový vůz zcela jinou a aerodynamické oddělení se již celé soustřeďuje na zkoumání nových možností. Na letošní FW38 se tak už dostanou pouze díly, které byly navrženy dosud a teď procházejí procesem testování a výroby. Vývoj pokračuje v oblastech, z nichž se nové poznatky budou dát využít při navrhování FW39.
"Už jsem ho zmáčkl," odpověděl Pat Symonds na otázku, kdy zmáčkne tlačítko pro ukončení vývoje letošního vozu. "Už se to stalo, ale to mluvíme pouze o vývoji, nové díly ještě nějaký čas budou procházet procesem. Prvky aerodynamiky budou jistě přicházet až do VC Maďarska a možná i po ní. Ale teď už pracujeme spíše na oblastech jako zavěšení kol a podobně. Věci, které nám pomohou i příští rok. Možná nepůjdou použít ty komponenty, ale designéři mohou pokračovat ve zvoleném směru, takže v této oblasti ještě pokročíme.
Nemyslím si, že do vozu pro příští sezonu budeme moci dát něco ze současného vozu, ale ponecháme si nápady a koncepci. Víte, že už nepoužíváme jednoduché zavěšení s trojúhelníkovým ramenem, pružinou a tlumičem, ty časy jsou dávno pryč. Všichni mají různá menší zařízení schopná dělat složité věci. A tato zařízení pracují stejným způsobem bez ohledu na to, zda je vůz široký 2 metry, 1.8 metru nebo 7.3 metru."
Tým z Grove už tento krok udělal, co se projeví hlavně na aerodynamice, protože tu bude mít nový vůz zcela jinou a aerodynamické oddělení se již celé soustřeďuje na zkoumání nových možností. Na letošní FW38 se tak už dostanou pouze díly, které byly navrženy dosud a teď procházejí procesem testování a výroby. Vývoj pokračuje v oblastech, z nichž se nové poznatky budou dát využít při navrhování FW39.
"Už jsem ho zmáčkl," odpověděl Pat Symonds na otázku, kdy zmáčkne tlačítko pro ukončení vývoje letošního vozu. "Už se to stalo, ale to mluvíme pouze o vývoji, nové díly ještě nějaký čas budou procházet procesem. Prvky aerodynamiky budou jistě přicházet až do VC Maďarska a možná i po ní. Ale teď už pracujeme spíše na oblastech jako zavěšení kol a podobně. Věci, které nám pomohou i příští rok. Možná nepůjdou použít ty komponenty, ale designéři mohou pokračovat ve zvoleném směru, takže v této oblasti ještě pokročíme.
Nemyslím si, že do vozu pro příští sezonu budeme moci dát něco ze současného vozu, ale ponecháme si nápady a koncepci. Víte, že už nepoužíváme jednoduché zavěšení s trojúhelníkovým ramenem, pružinou a tlumičem, ty časy jsou dávno pryč. Všichni mají různá menší zařízení schopná dělat složité věci. A tato zařízení pracují stejným způsobem bez ohledu na to, zda je vůz široký 2 metry, 1.8 metru nebo 7.3 metru."