Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolff: Ricciardo se možná ani nedal porazit

Wolff: Ricciardo se možná ani nedal porazit

Oba vozy měly problém s tlakem paliva.

Šéf týmu Mercedes prozradil, že v kvalifikaci měly problém s tlakem paliva oba jeho vozy, nejen vůz Lewise Hamiltona, který kvůli němu přišel o část finálové části kvalifikace. Technické problémy mohly narušit soustředěnost obou pilotů, v Monaku mimořádně důležitou, ale je dost možné, že pole position by dnes beztak nezískali.

"Jsme zvyklí být na pole position, ale musíme se s tím vyrovnat. Red Bull a Ricciardo si dnes zasloužili pole position. Byl úžasně rychlý ve třetím sektoru a nejsem si jistý, jestli jsme ho vůbec mohli porazit," přiznal Toto Wolff. "Naneštěstí jsme neměli ideální kvalifikaci, v Q3 měly oba vozy problém s tlakem paliva. Byl by bez toho výsledek jiný? Nevím. Red Bull si zasloužil nejlepší místo."

Nico Rosberg se v Q3 dostal na trať pouze o chvíli později než jeho soupeři z jiných týmů, ale Hamiltonův vůz musel být do garáže zatlačen od semaforu z konce boxové uličky. Jeho první měřené kolo pak nebylo dostatečné rychlé a ve druhém musel zpomalit, aby měl v posledním volnou trať.

"Museli jsme udělat kompromis, abychom ho synchronizovali s ostatními. První kolo vzdal, protože nebylo dost dobré a kvůli synchronizaci pak udělal ještě dvě kola. Nešli jsme podle plánu a není ideální mít o jeden pokus méně než ostatní."
 
Je za první letošní kvalifikační porážkou Mercedesu specifičnost monackého okruhu?

"Monako je velmi unikátní trať. Kdybychom postavili vůz F1 pouze pro Monako, byl by úplně jiný než vozy pro jiné tratě. Při navrhování vozu se snažíte o co nejlepší kompromis a předem jsme věděli, že porazit Red Bull na této trati nebude jednoduché. Ukázalo se, že jsme měli pravdu."

Ricciardo navíc jako jediný postoupil do Q3 na sadě super-měkkých pneumatik, všichni ostatní použili ultra-měkké a díky tomu do závodu odstartuje na pneumatikách, které by měly vydržet déle než pneumatiky Nica Rosberga a Lewise Hamiltona. Wolff si ale není jistý, zda to pro něj bude výhoda.

"Nevím, jestli v tom nakonec bude nějaký rozdíl, protože ultra-měkké možná můžete použít na stejnou vzdálenost. Pokud bude suchá trať a podaří se mu dobře odstartovat, bude to pro nás těžké. Ale body se udělují až zítra."