Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Problém Mercedesu způsobil přehřátý vůz

Problém Mercedesu způsobil přehřátý vůz

Hamilton byl nejrychlejší, přišel o pole position.

Mercedes zjistil, že problém obou jeho vozů s tlakem paliva byl následkem jejich přehřátí, což zvýšilo i teplotu paliva nad hranici, se kterou se počítalo při navrhování palivové pumpy. Důvod přehřátí se následně našel v krátkosti monackého okruhu, vozy jednoduše mezi rychlým kolem a odtlačením do garáže nestihli dostatečně vychladnout.

"Vypadá to tak, že to byl následek vysoké teploty paliva, který způsobil problém s pumpou, který se objevil na obou vozech. Lewis bohužel ještě předtím opustil garáž, takže náprava trvala déle. Ale aspoň jsme našli problém a umíme ho odstranit. Tak mi to aspoň bylo oznámeno.

Kolo je zde velmi krátké, a když máte málo času, přejdete na jinou proceduru. Souvisí to se zatlačením vozu zpět do garáže po krátkém kole. Rozpálený vůz byl zatlačen do garáže a doplatila na to palivová pumpa. Nemělo se to stát a obvykle se to ani nestává
," řekl Toto Wolff.
 
Podle Wolffa jsou technické problémy důkazem, že Mercedes si neužívá další sezónu dominance a při vývoji musí riskovat stejně, jako ostatní týmy. Bohužel, u Hamiltona tento problém navázal na smolnou sérii tvořenou problémovými starty na začátku sezóny, dvěma poruchami MGU-H a kolizí s Nicem Rosbergem ve Španělsku. Úřadující mistr světa je přitom přesvědčený, že kvalifikaci mohl vyhrát.

"Těžko najít správná slova. Byl jsem nejrychlejší na trati, ale porucha v Q3 bohužel způsobila, že jsem tu rychlost nemohl využít," myslí si Lewis Hamilton. "Moje poslední kolo by za normálních okolností bylo pouze pojistným, ale alespoň budu třetí a ne desátý. Nejsem z tohoto celého kdovíjak nadšený, snažím se tomu nepodlehnout. Sezóna jde dál a dál a my máme další a další problémy. U mě z toho už pravidlo."

Problém se dotkl i Nica Rosberga, který také musel v garáži čekat na rychlé odstranění problému, ale nakonec stihl absolvovat všechna kola.

"Pro všechny to byla náročná a stresující situace. Více než obvykle, protože se objevil velký otazník ohledně toho, kdy budeme moci vyjet na trať. Nakonec se to na mých dvou jízdách nijak nepodepsalo. Jsem velmi rád, že jsme to takhle zvládli," řekl po kvalifikaci Rosberg.