Mercedes vysvětluje omezení radiokomunikace
Přesný seznam výjimek zatím neexistuje.
Během sledování závodu v Baku mnohé fanoušky zaskočilo, jak přísné jsou nyní pravidla omezující komunikaci jezdce s boxovou zídkou, která Mercedesu nedovolila poradit Hamiltonovi při hledání správného nastavení motoru. Hlavní myšlenkou za tímto omezením je, aby jezdci na trati řešili problémy sami, a pokud se jim to nepodaří, alespoň vzniknou nečekané situace a výsledky. Blíže se současnou situaci pokusil vysvětlit sportovní ředitel týmu Mercedes.
"Letos jsou omezení tvrdší než v předchozích sezónách, hlavně v oblastech režimů motoru, převodovky a při startovní proceduře," řekl Ron Meadows. "To je důvod, proč vídáte rozdíly v startech i v celkových výkonech.
V první řadě se musíme ujistit, že do vysílačky neřekneme něco, co by nás dostalo do problémů (s FIA). Pokud potřebujeme říct něco, co není zahrnuto v předpisech, musíme se nejprve zeptat ředitelství závodu, takže kontaktujeme Charlieho Whitinga. Když identifikujeme problém, pošleme mu informace, mluvíme s našimi inženýry i s FIA a hledáme způsoby vyřešení našeho problému. Potřebujeme dokázat, že se jedná o problém ohrožující bezpečnost, nebo že je velká pravděpodobnost, že vůz nedokončí závod. (V Baku) jsme ve snaze vyřešit problém komunikovali i s našimi lidmi v Brixworthu a Brackley a inženýry v zadní části garáže a taky závodními inženýry. Jakmile jsme odhalili problém, snažili jsme se na něj Lewise upozornit."
"Letos jsou omezení tvrdší než v předchozích sezónách, hlavně v oblastech režimů motoru, převodovky a při startovní proceduře," řekl Ron Meadows. "To je důvod, proč vídáte rozdíly v startech i v celkových výkonech.
V první řadě se musíme ujistit, že do vysílačky neřekneme něco, co by nás dostalo do problémů (s FIA). Pokud potřebujeme říct něco, co není zahrnuto v předpisech, musíme se nejprve zeptat ředitelství závodu, takže kontaktujeme Charlieho Whitinga. Když identifikujeme problém, pošleme mu informace, mluvíme s našimi inženýry i s FIA a hledáme způsoby vyřešení našeho problému. Potřebujeme dokázat, že se jedná o problém ohrožující bezpečnost, nebo že je velká pravděpodobnost, že vůz nedokončí závod. (V Baku) jsme ve snaze vyřešit problém komunikovali i s našimi lidmi v Brixworthu a Brackley a inženýry v zadní části garáže a taky závodními inženýry. Jakmile jsme odhalili problém, snažili jsme se na něj Lewise upozornit."
Pravidla nejsou přesná a o některých problémech se rozhoduje za pochodu, když se poprvé vyskytnou.
"Pokračujeme ve zkoumání pravidel. O co můžeme a o co nemůžeme požádat je momentálně poměrně subjektivní. Nyní bychom nemohli sestavit kompletní seznamy věcí, které se smějí a nesmějí říkat. Seznamy se rozšiřují během každého závodního víkendu. Charlie nám nechce házet klacky pod nohy, chce vidět všechny jezdce dokončit závod, ale nechce, abychom jim pomáhali s řízením vozů."
"Pokračujeme ve zkoumání pravidel. O co můžeme a o co nemůžeme požádat je momentálně poměrně subjektivní. Nyní bychom nemohli sestavit kompletní seznamy věcí, které se smějí a nesmějí říkat. Seznamy se rozšiřují během každého závodního víkendu. Charlie nám nechce házet klacky pod nohy, chce vidět všechny jezdce dokončit závod, ale nechce, abychom jim pomáhali s řízením vozů."