Todt vidí problém ve spolehlivosti
Hamilton by neměl brát body v každém závodě
Jean Todt se podíval na známé problémy F1 z trochu odlišného úhlu. Nejbohatší týmy během roku získají několikanásobně více bodů než menší soupeři. Na stupních vítězů vídáme dokola stejné jezdce a proto by bylo dobré udělat něco, aby vozy nebyly tak spolehlivé. Prezident FIA si možná vzpomněl na F1 před několika desítkami let, kdy četné vozy měly prakticky stejné vyhlídky na stupně vítězů a na to, že nedojedou. Jen zřídka zajely výsledek někde mezi těmito extrémy.
"Přestože Mercedes nebyl vždycky nejrychlejší, Lewis bodoval ve dvaceti z dvaceti velkých cen. Vozy jsou příliš spolehlivé," myslí si Todt.
Platí to o všech špičkových týmech? Dalo by se říci, že poruchy obraly Sebastiana Vettela o šanci bojovat o mistrovský titul až do úplného závěru sezony.
"Ferrari mě ohromilo stejně (jako Mercedes). Stojím si za tím, co jsem řekl. Ferrari a Mercedes byly příliš spolehlivé. A spolehlivost stojí peníze. Ať už to jsou testy, simulátory... všechno to stojí obrovské peníze. F1 by byla dobrá i bez toho a vlastně by byla bez toho lepší."
Lewis Hamilton skutečně bodoval v každém závodě dlouhé sezony 2017 a přitom jeho nejhoršími výsledky bylo deváté místo v Mexiku, dále sedmé v Monaku a páté v Ázerbájdžánu. Z dalších sedmnácti velkých cen odjížděl přinejhorším s body za čtvrté místo. Sebastian Vettel nebodoval ve dvou závodech. V Japonsku po poruše motoru, zatímco v Singapuru se s Kimim Räikkönenem a Maxem Verstappenem vyřadili navzájem v postartovní kolizi. Doplňme, že Valtteri Bottas nedokončil jeden závod a Kimi Räikkönen čtyři. Do výsledků ale zasáhly i tresty za výměny pohonných jednotek.