Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

FIA odmítla měnit obrubníky

FIA odmítla měnit obrubníky

Mercedes posiluje závěsy.

Trojice včerejších zlomených závěsů kol v kombinaci s páteční havárií Maxe Verstappena dala některým jezdcům a šéfům týmů důvod k obavám. Šéfové Mercedesu, šéf GPDA Alex Wurz i Daniil Kvjat, který po zlomení závěsu absolvoval tvrdou nehodu a zničil vůz, by byli rádi, kdyby některé z obrubníků dnes ráno zmizely.

"Podle mě by je měli odstranit," řekl Kvjat. "Udělala se chyba a musí uznat, že je to hloupé."

Charlie Whiting, ředitel závodů F1, však dal vědět, že Red Bull Ring nebude tlačit do žádné změny. Vysoké obrubníky nejsou v rámci okruhů F1 novinkou a jezdci a týmy se jim prostě budou muset přizpůsobit. Více o zápasení s problémem prozradil šéf týmu Mercedes, který už měl čas analyzovat důvody selhání zavěšení vozu Nica Rosberga.

"Máme z toho obavy, je to taková zvláštní věc. Nejprve jsme si mysleli, že problémem je zatížení zavěšení na hrotech obrubníků, ale když jsme to detailněji analyzovali, zjistili jsme, že zátěž není až tak velká. Důvodem je nějaký druh podivné frekvence, kmitání pneumatiky, které pak způsobí zlomení závěsu. Ale nevíme, jak to přesně vzniká. Vypadá to tak, že spouštěčem jsou nové červené obrubníky, ale neznáme přesnou odpověď," řekl včera večer Toto Wolff.

O své obavy se podělil i Nico Rosberg.

"Je to vibracemi. Velmi neobvyklými, dosud nikdy neviděnými vibracemi, které vznikají pouze na tomto typu obrubníku. Máme obavy, protože je to něco, s čím se při navrhování vozu nepočítalo. Takže je tu jisté obavy, ale tým před kvalifikací posílil některé části vozu," řekl německý závodník.

Mercedes na problém zareagoval posílením závěsů svých vozů tím, že trojúhelníková ramena obalil do dalších vrstev uhlíkových vláken.