Podle Hamiltona měl být Rosberg potrestán
Volá po přesnějších pravidlech jízdy pod žlutými vlajkami.
Nico Rosberg dnes odstartuje z pole position, kterou si vybojoval rychlým kolem zajetým v době, kdy traťoví maršálové v jednom místě mávali dvojitými žlutými vlajkami. Zapříčinil je Fernando Alonso jezdící na čele vláčku uhánějícího za co nejrychlejším kolem na usychající trati. Po pár menších chybách na začátku kola se snažil dohnat ztracený čas a po ztrátě kontroly nad vozem zůstal stát na okraji trati. Komisaři vytáhli dvojité žluté vlajky a všichni jezdci za ním svá kola automaticky vzdali, pouze se dvěma výjimkami. Sebastian Vettel a Nico Rosberg jen mírně zpomalili a za žlutým úsekem pokračovali v boji. Jezdec Ferrari se vzdal poté, co ho zdržel pomalu jedoucí Jenson Button, zatímco Rosberg se propletl všemi vozy před ním až k pole position.
Podle informací Auto, Motor und Sport Rosberg v 30 metrovém úseku zatáčky číslo 8 obětoval jen přibližně 12 setin sekundy, což je v přepočtu 0.004 sekundy na metr trati. Lewisu Hamiltonovi, který takto přišel o pole position, se to přirozeně nelíbí a žádá o objasnění pravidel jízdy pod žlutou a pod dvěma žlutými vlajkami.
"Mělo by se to objasnit," říká Hamilton. "My jezdci musíme vědět, co se smí v žlutých úsecích, protože sice je něco napsáno, ale interpretace stevardů a jezdců se může lišit. Takže by bylo dobré dostat jasné odpovědi. Já jsem neměl na výběr, protože jsem viděl Fernanda na trati. Když tím místem projížděl Nico, Fernando už byl asi pryč, ale zůstaly tam žluté vlajky, takže byl v odlišné situaci.
Když vidíte žlutou vlajku, musíte být připraveni zpomalit, nebo musíte zpomalit a ztratit trochu času. Pokud vidíte dvojitou žlutou, může to být vůz stojící na trati, stevardi mohou být na trati a nevíte, co je za zatáčkou, takže máte být připraveni zastavit. Tak se to tam píše. Nico v té zatáčce ztratil pouze desetinu, takže pokud to stačí, tedy trochu zpomalit a být v zatáčce méně agresivní… Pokud tohle dvojité žluté vlajky dovolují… Já jsem si myslel, že takto je to při jedné žluté. Ale zdá se, že při dvojité.
Bylo by se nad tím třeba zamyslet. Pokud to znamená, že stačí ztratit desetinu sekundy, všichni se tomu budeme muset přizpůsobit. Jenom si nejsem jistý, zda to bude velmi bezpečné. Už se stalo leccos, například si vzpomínám, jak Maldonado v Monaku téměř trefil maršála (v roce 2005 ve Formuli Renault, pozn. red.), protože dostatečně nezpomalil a maršál byl na trati. Opravdu by bylo dobře, kdyby se v tom udělal pořádek. Tady nejde hlavně o naši bezpečnost, ale na trati může být vůz, jezdec nebo maršál."
Podle informací Auto, Motor und Sport Rosberg v 30 metrovém úseku zatáčky číslo 8 obětoval jen přibližně 12 setin sekundy, což je v přepočtu 0.004 sekundy na metr trati. Lewisu Hamiltonovi, který takto přišel o pole position, se to přirozeně nelíbí a žádá o objasnění pravidel jízdy pod žlutou a pod dvěma žlutými vlajkami.
"Mělo by se to objasnit," říká Hamilton. "My jezdci musíme vědět, co se smí v žlutých úsecích, protože sice je něco napsáno, ale interpretace stevardů a jezdců se může lišit. Takže by bylo dobré dostat jasné odpovědi. Já jsem neměl na výběr, protože jsem viděl Fernanda na trati. Když tím místem projížděl Nico, Fernando už byl asi pryč, ale zůstaly tam žluté vlajky, takže byl v odlišné situaci.
Když vidíte žlutou vlajku, musíte být připraveni zpomalit, nebo musíte zpomalit a ztratit trochu času. Pokud vidíte dvojitou žlutou, může to být vůz stojící na trati, stevardi mohou být na trati a nevíte, co je za zatáčkou, takže máte být připraveni zastavit. Tak se to tam píše. Nico v té zatáčce ztratil pouze desetinu, takže pokud to stačí, tedy trochu zpomalit a být v zatáčce méně agresivní… Pokud tohle dvojité žluté vlajky dovolují… Já jsem si myslel, že takto je to při jedné žluté. Ale zdá se, že při dvojité.
Bylo by se nad tím třeba zamyslet. Pokud to znamená, že stačí ztratit desetinu sekundy, všichni se tomu budeme muset přizpůsobit. Jenom si nejsem jistý, zda to bude velmi bezpečné. Už se stalo leccos, například si vzpomínám, jak Maldonado v Monaku téměř trefil maršála (v roce 2005 ve Formuli Renault, pozn. red.), protože dostatečně nezpomalil a maršál byl na trati. Opravdu by bylo dobře, kdyby se v tom udělal pořádek. Tady nejde hlavně o naši bezpečnost, ale na trati může být vůz, jezdec nebo maršál."