Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton slaví, spor pokračuje

Hamilton slaví, spor pokračuje

Jízda pod žlutými vlajkami se řešila i po závodě.

Lewis Hamilton vyhrál Velkou cenu Maďarska, s pěti vítězstvími je nejúspěšnějším jezdcem Hungaroringu a poprvé v sezóně 2016 vede šampionát. Má tedy víc než dostatek důvodů k radosti a oslavě a nezapomněl poděkovat maďarským fanouškům.

"V první řadě chci poděkovat fanouškům, celý víkend byli fantastičtí. Díky těmto lidem je závodění úžasné. Tady je to vždy skvělé, výborná trať, město skvělé, ale fanoušci dělají tento podnik skutečně úžasným, takže jim patří velmi velké poděkování," řekl rozradostněný Hamilton po téměř bezchybném výkonu od startu až do cíle závodu.

Nico Rosberg byl přesvědčený, že na klikaté trati přišel o vítězství hned na startu, když pole position neproměnil na první místo po první zatáčce závodu.

"Měl jsem docela dobrý start, ale o trochu horší než Lewis a Daniel. Daniel se za mě zavěsil a Lewis měl vnitřní stopu, takže jsem se ocitl ve špatné pozici. Byl jsem v úzkém prostoru mezi nimi a musel jsem se stáhnout. Jsem rád, že se mi v druhé zatáčce podařilo dostat před Daniela, bylo to super, ale přišel jsem tam o vítězství," řekl Rosberg.

Na tiskové konferenci se pak opět řešila kvalifikace a žluté vlajky. Hamilton zopakoval svůj názor, že Rosberg získal pole position za cenu riskování zdraví soupeřů a maršálů, když pod dvojitými žlutými vlajkami dostatečně nezpomalil.

"Závodím 23 let a vždy to bylo tak, že když je to žlutá vlajka, tak zpomalíte a když je to dvojitá žlutá, tak musíte být připraveni zastavit," vysvětloval úřadující mistr světa. "Teď měl Nico na vrcholu zatáčky stejnou rychlost jako v předchozím kole, takže pokud by dostal smyk, nebo pokud by byl na trati maršál, těžko by mohl okamžitě zastavit.

A skutečnost, že nebyl potrestán, znamená… Měli bychom být opatrní, protože posíláme zprávu nejen jezdcům tady, ale i jezdcům juniorských sériích, že nyní mohou pod dvojitou mávanou žlutou ztratit pouze jednu desetinu sekundy. To je velmi nebezpečný scénář. Musíme v tom udělat pořádek, protože předtím to byly dvě desetiny, které jsme museli ztratit při jedné žluté vlajce a polovina sekundy při dvou žlutých vlajkách.

Příští závod můžeme bojovat o pole position a když uvidíme dvě žluté vlajky, všichni budeme muset zpomalit pouze o desetinu sekundy a nebude problém, když zajedeme fialové (nejlepší) sektory. Proto bychom v tom měli udělat pořádek."

Rosberg nezůstal zticha.

"Děkuji ti za proslov," otočil se Rosberg na Hamiltona. "Co musíte udělat při dvojité žluté, je výrazně snížit rychlost. V té zatáčce jsem jel o 20 km/h pomaleji. Ve voze F1 je to jako jiný svět. Po zpomalení o 20 km/h jedete dostatečně pomalu a bezpečně. Dal jsem nohu z plynu 30 metrů před brzdným bodem, dojel jsem tam setrvačností a až po apex jsem byl o 20 km/h pomalejší. Takže jsem výrazně zpomalil, což uznali i stevardi. Na usychající trati je každé další kolo rychlejší, proto jsem mohl být v jednom úseku se žlutými vlajkami pomalejší, ale v celém sektoru rychlejší."