Velká cena Japonska pohledem Pirelli
Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší
Velká cena Japonska – závod
sedmnáctý závod z jednadvaceti
Velkou cenu Japonska, kde o akci nebyla nouze, vyhrál Nico Rosberg se dvěma zastávkami
Všechny tři směsi promluvily do závodu, tým Force India nevynechal ani jednu
Williams si vystačil jen s jednou zastávkou a i tak skončil na bodovaných místech
sedmnáctý závod z jednadvaceti
Velkou cenu Japonska, kde o akci nebyla nouze, vyhrál Nico Rosberg se dvěma zastávkami
Všechny tři směsi promluvily do závodu, tým Force India nevynechal ani jednu
Williams si vystačil jen s jednou zastávkou a i tak skončil na bodovaných místech
Suzuka, 9. října 2016 – Velká cena Japonska si udržela reputaci napínavého závodu. K vidění bylo několik předjížděcích manévrů a škála týmových strategií.Vítězná trojice měla stejnou taktiku: měkké-tvrdé-tvrdé.
Nico Rosberg startoval z pole position a závod přesvědčivě vyhrál. Odhodlání jezdců Red Bullu bylo veliké, Rosberga se snažili přelstít dřívějšími zastávkami v boxech. Nevydařený start znamenal pro Lewisa Hamiltona propad na osmou příčku, ale nakonec se dotáhl zpět na pódiové umístění, když cílem projel jako třetí.
Zajímavou volbu pneumatik měl Vettel, který do posledního stintu vyrážel na pneumatikách s měkkou směsí. Naopak Hamilton se do svých tvrdých pneumatik pěkné opřel během boje o druhé místo, který sváděl s Verstappenem.
Ne všichni se drželi strategie dvou zastávek; piloti Williamsu Valtteri Bottas a Felipe Massa přezouvali pouze jednou a skončili na bodovaných příčkách. S jednou zastávkou si vystačily také týmy Renault a Sauber.
Na startu závodu se objevily všechny tři nominované směsi; nejlepší desítka s výjimkou jednoho pilota vyrážela ze startovního roštu na měkké směsi. Force India byl jediným týmem, který během závodu obouval na své vozy měkké, střední i tvrdé pneumatiky.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„V Suzuce jsme byli svědky akčního závodu a rozmanitých strategií, které byly dílem třech nominovaných směsí. Absence deště a safety carů byla pro řadu týmů příslibem pouze dvou zastávek, přestože japonská trať patří k jedné z nejnáročnějších v kalendáři, pokud jde o pneumatiky. Gratulujeme Mercedesu k získání dalšího titulu v Poháru konstruktérů.“
Nico Rosberg startoval z pole position a závod přesvědčivě vyhrál. Odhodlání jezdců Red Bullu bylo veliké, Rosberga se snažili přelstít dřívějšími zastávkami v boxech. Nevydařený start znamenal pro Lewisa Hamiltona propad na osmou příčku, ale nakonec se dotáhl zpět na pódiové umístění, když cílem projel jako třetí.
Zajímavou volbu pneumatik měl Vettel, který do posledního stintu vyrážel na pneumatikách s měkkou směsí. Naopak Hamilton se do svých tvrdých pneumatik pěkné opřel během boje o druhé místo, který sváděl s Verstappenem.
Ne všichni se drželi strategie dvou zastávek; piloti Williamsu Valtteri Bottas a Felipe Massa přezouvali pouze jednou a skončili na bodovaných příčkách. S jednou zastávkou si vystačily také týmy Renault a Sauber.
Na startu závodu se objevily všechny tři nominované směsi; nejlepší desítka s výjimkou jednoho pilota vyrážela ze startovního roštu na měkké směsi. Force India byl jediným týmem, který během závodu obouval na své vozy měkké, střední i tvrdé pneumatiky.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:
„V Suzuce jsme byli svědky akčního závodu a rozmanitých strategií, které byly dílem třech nominovaných směsí. Absence deště a safety carů byla pro řadu týmů příslibem pouze dvou zastávek, přestože japonská trať patří k jedné z nejnáročnějších v kalendáři, pokud jde o pneumatiky. Gratulujeme Mercedesu k získání dalšího titulu v Poháru konstruktérů.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Tvrdá | Střední | Měkká | |
První | HAM 1:35.152 | PER 1:36.756 | VET 1:35.118 |
Druhý | RIC 1:35.511 | HUL 1:37.351 | ROS 1:37.112 |
Třetí | RAI 1:35.990 | MAG 1:38.036 | BUT 1:37.177 |
Nejdelší stint závodu:
Tvrdá | 29 kol | Massa, Kvyat |
Střední | 27 kol | Nasr, Magnussen |
Měkká | 19 kol | Vettel |
Pravdometr: Ještě v sobotu se zdálo, že nejrychlejší strategie bude muset zahrnovat tři zastávky, ale Nico Rosberg tuto teorii vyvrátil, když v boxech zastavil jen dvakrát a závod v neděli vyhrál; odstartoval na použitých měkkých pneumatikách, po dvanácti kolech přezul na tvrdé a po 29 odjetých kolech nasadil opět tvrdou směs.