První den testů v Barceloně
Mercedes jako švýcarské hodinky, McLaren v problémech.
Týmy F1 a jejich jezdci mají za sebou první den zimních testů na okruhu Barcelona-Catalunya. Po prvním z celkem osmi dnů by bylo předčasné dělat závěry, ale některé vozy se přesto ukázaly v podstatně lepším světle než jiné. Na první pohled se za poslední dva roky moc nezměnilo, Lewis Hamilton je na vrcholu tabulky, zatímco Fernanda Alonsa trápily problémy se spolehlivostí nové pohonné jednotky Hondy.
Dá se říct, že nejrychlejší byly vozy Mercedesu a Ferrari. V Mercedesu se vystřídali Valtteri Bottas a Lewis Hamilton, který dosáhl nejlepší čas dne. 1:21.765s je lepší čas, než dosáhl loni, když vybojoval pole position v kvalifikaci na VC Španělska. Sebastian Vettel sice byl o desetinu sekundy pomalejší, ale jeho ferrari mělo obuty středně-tvrdé pneumatiky a Hamilton dosáhl svůj nejlepší čas na měkkých.
Silnou trojici doplňuje Williams. Za Vettelem s pomocí měkkých pneumatik zaostal pouze o 2 desetiny sekundy. Co je ale možná důležitější, pouze Mercedes, Ferrari a Williams překročily hranici 100 kol, přičemž jezdci Mercedesu v první den odjeli impozantních 152 kol. Z ostatních týmů měl k této hranici nejblíže Sauber, Marcus Ericsson nasbíral 72 kol, ale jezdil pomalu a najdete ho na dně tabulky nejrychlejších časů.
Red Bull a Daniela Ricciarda dopoledne zastavil problém se senzorem a odpoledne je zdržela porucha baterie, nakonec ale pro ně první den neskončil katastrofou. Menší problémy měla i Force India a svůj den ukončila předčasně kvůli problému s výfukem. Program Haasu trochu narušil Kevin Magnussen, když během jízdy zablokoval kola a poškodil přední přítlačné křídlo.
Carlos Sainz a Nico Hülkenberg obsadili osmé a deváté místo tabulky, ale své nejlepší kola dosáhli na středně-tvrdých pneumatikách. Největší zklamání jednoznačně zažil Fernando Alonso. Kvůli úniku oleje z pohonné jednotky Hondy přišel o celé dopoledne a pohonná jednotka selhala i během jeho prvního kola po polední přestávce. Druhá porucha nebyla tak závažná, ale Španěl poprvé absolvoval dvě kola za sebou až po čtvrté hodině odpoledne a až do konce dne nepatřil k nejrychlejším.
Williams a Haas testovaly T-křídlo, zatímco Mercedes vyzkoušel T-křídlo i konfiguraci se žraločí ploutví, která ale nebyla tak masivní jako u většiny konkurence. Christian Horner, šéf Red Bullu, se už nechal slyšet, že by byl rád, kdyby byly ploutve co nejdříve zakázány, protože nevypadají dobře.
Dá se říct, že nejrychlejší byly vozy Mercedesu a Ferrari. V Mercedesu se vystřídali Valtteri Bottas a Lewis Hamilton, který dosáhl nejlepší čas dne. 1:21.765s je lepší čas, než dosáhl loni, když vybojoval pole position v kvalifikaci na VC Španělska. Sebastian Vettel sice byl o desetinu sekundy pomalejší, ale jeho ferrari mělo obuty středně-tvrdé pneumatiky a Hamilton dosáhl svůj nejlepší čas na měkkých.
Silnou trojici doplňuje Williams. Za Vettelem s pomocí měkkých pneumatik zaostal pouze o 2 desetiny sekundy. Co je ale možná důležitější, pouze Mercedes, Ferrari a Williams překročily hranici 100 kol, přičemž jezdci Mercedesu v první den odjeli impozantních 152 kol. Z ostatních týmů měl k této hranici nejblíže Sauber, Marcus Ericsson nasbíral 72 kol, ale jezdil pomalu a najdete ho na dně tabulky nejrychlejších časů.
Red Bull a Daniela Ricciarda dopoledne zastavil problém se senzorem a odpoledne je zdržela porucha baterie, nakonec ale pro ně první den neskončil katastrofou. Menší problémy měla i Force India a svůj den ukončila předčasně kvůli problému s výfukem. Program Haasu trochu narušil Kevin Magnussen, když během jízdy zablokoval kola a poškodil přední přítlačné křídlo.
Carlos Sainz a Nico Hülkenberg obsadili osmé a deváté místo tabulky, ale své nejlepší kola dosáhli na středně-tvrdých pneumatikách. Největší zklamání jednoznačně zažil Fernando Alonso. Kvůli úniku oleje z pohonné jednotky Hondy přišel o celé dopoledne a pohonná jednotka selhala i během jeho prvního kola po polední přestávce. Druhá porucha nebyla tak závažná, ale Španěl poprvé absolvoval dvě kola za sebou až po čtvrté hodině odpoledne a až do konce dne nepatřil k nejrychlejším.
Williams a Haas testovaly T-křídlo, zatímco Mercedes vyzkoušel T-křídlo i konfiguraci se žraločí ploutví, která ale nebyla tak masivní jako u většiny konkurence. Christian Horner, šéf Red Bullu, se už nechal slyšet, že by byl rád, kdyby byly ploutve co nejdříve zakázány, protože nevypadají dobře.
Jezdec | Tým | Nejlepší čas | Kola | Pneumatiky |
---|---|---|---|---|
Hamilton | Mercedes | 1:21.765 | 73 | S |
Vettel | Ferrari | 1:21.878 | 128 | M |
Massa | Williams | 1:22.076 | 103 | S |
Magnussen | Haas | 1:22.894 | 51 | S |
Ricciardo | Red Bull | 1:22.926 | 50 | S |
Bottas | Mercedes | 1:23.169 | 79 | S |
Pérez | Force India | 1:23.709 | 39 | S |
Sainz | Toro Rosso | 1:24.494 | 51 | M |
Hülkenberg | Renault | 1:24.784 | 57 | M |
Alonso | McLaren | 1:24.852 | 29 | S |
Ericsson | Sauber | 1:26.841 | 72 | M |