Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ředitel Pirelli popírá obvinění z napomáhání Ferrari

Ředitel Pirelli popírá obvinění z napomáhání Ferrari

Jezdci Mercedesu prý byli loni líní.

Ferrari se na začátku sezony zdálo být tvrdým soupeřem Mercedesu, vyhrálo závod. To jsme tady už měli v roce 2015. Nyní ale Ferrari získalo v prvních šesti závodech tři vítězství a Sebastian Vettel, který ani jeden závod nedokončil na horším než druhém místě, vede šampionát s 25 body náskoku před Lewisem Hamiltonem. Kromě toho, Ferrari je první i v pořadí Poháru konstruktérů. Začíná Mercedesu téct do bot? Zdá se, že ano. Jeho šéf po Monaku dělal něco, co už dlouho nemusel. Hledal důvody (nebo třeba výmluvy), proč vyhrává jiný tým. Zaměřil se na pneumatiky.

"Ferrari prostě přijede na okruh a jeho vůz oběma jezdcům funguje od začátku do konce víkendu. Náš ne. Valtteri byl v Soči vynikající, ale s Lewisovým vozem jsme to nedokázali napodobit. Poté byl Lewis skvělý v Barceloně, ale Valtteriho vůz ne. Dosud byla taková celá sezona," řekl Toto Wolff.

Vůz Mercedes W08 má údajně problém udržet v ideální teplotě přední i zadní pneumatiky, ale ne vždy. Wolff to krátce po skončení závodu nazval "italskou záhadou", přičemž mluvil zároveň o Pirelli i Ferrari.

"Vozu (Lewise Hamiltona) jsme se (po příšerné kvalifikaci) ani nedotkli a na začátku závodu se špatně řídil. Lewisovi se jeho chování nelíbilo, řekl to. Po výměně pneumatik jsme již měli nejrychlejší vůz na trati, přitom jsme jeli v defenzivním režimu. Můžete říct, že Ferrari už nejelo naplno, ale my také ne. Už jsem s ním krátce mluvil a řekl mi, že přilnavost se vrátila. Proč, to zůstává italskou záhadou. Musíme tomu přijít na kloub, protože Ferrari nemá problém připravit vůz a závodit za těchto podmínek."

Dovolil si snad šéf Mercedesu naznačit, že Pirelli nadržuje Ferrari? Z výše uvedeného to není zcela zřejmé, ale od samotného generálního ředitele Pirelli přišla poměrně tvrdá reakce.

"Pneumatiky jsou pro všechny stejné," ujistil média Marco Tronchetti Provera. "Mercedes si možná zvykl vyhrávat a nyní je nucen někoho dohánět, ale určitě bude opět silný. Nicméně, s inženýry pracujícími jako tým Ferrari dokázalo něco, co nikdo nečekal. Zaslouží si uznání, s prací italského týmu musíte být spokojeni."

Provera nepopřel, že Ferrari mohl hodně pomoci Sebastian Vettel, který byl loni ze všech závodníků špičkových týmů nejaktivnějším testerem prototypů letošních pneumatik. Jezdci Mercedesu testovací povinnosti často přenechávali málo zkušenému Pascalu Wehrleinovi a šetřili se na další kolo souboje o mistrovský titul.

"Vettel a Ferrari odvedli velký kus práce. Vettel byl vždycky připraven s pokorou sednout za volant a testovat, zatímco ostatní "nebyli dostupní". Výsledky jsou plodem velké chuti do práce, kterou ukázal tým totálně zaměřený na vítězství."

VC Monaka
Wolff vyrukoval i s argumentem, že Ferrari začalo letošní vůz vyvíjet dříve než ostatní, ačkoli definitivní podoba technických pravidel byla odsouhlasena až na začátku roku 2016. "Pokud se nemýlíme, tak Ferrari začalo tento vůz vyvíjet velmi brzy, už v prosinci 2015. My jsme začali v březnu 2016," citují šéfa týmu Mercedes noviny Süddeutsche Zeitung. "Ferrari už tehdy směřovalo padesát procent svých zdrojů do tohoto vozu. Mají přibližně šestnáctitýdenní náskok a za tento čas se nyní dá získat přítlak, který vůz zrychlí o čtyři až pět desetin sekundy na kolo."