Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Stewartovi kritika Halo připomněla 60. léta

Stewartovi kritika Halo připomněla 60. léta

Postup v bezpečnosti by neměl být kritizován.

Halo je obecně nepopulárním příspěvkem k bezpečnosti jezdců F1, ale Jackie Stewart dal v rozhovoru s webem Motorsport dohromady pár argumentů pro jeho zavedení.

"Já to vidím tak, že pokud můžete zachránit život, a kdyby někteří z těchto lidí... Kdyby museli jít na tolik pohřbů jako já, vyronili tolik slz jako já a viděli umírat tolik přátel jako já... Jenže to skončilo díky pokroku v technologiích," řekl muž, který v 60. a 70. letech vybojoval tři tituly mistra světa a v nebezpečných vozech F1 přežil devět let.

"Obávám se, že vám o Halo neřeknu nic negativního. Četl jsem mnohé příspěvky od lidí, kteří psali věci jako tímto pro mě formule 1 končí, už se nebudu koukat, takhle by to nešlo. Připomínají mi lidi, kteří kdysi říkali: Jackie Stewart se chystá zabít motorsport kvůli bezpečnosti tratí. Podle mě musíte bezpečnost posouvat tak vysoko, jak se jen dá. A myslet si, že to zničí F1... Moderní závodní přilby byly kritizovány, protože kvůli nim už jezdci nevidíme do tváře.

Halo je podle mě důležité, protože Henryho Surteese zabilo kolo z jiného vozu. A to se může přihodit kdykoliv. Byla to jen nešťastná shoda náhod? Ale proč spoléhat na štěstí? A lidé tlachající o tom, že když F1 byla velmi nebezpečná a každý si musel dávat pozor, tak jezdci ještě byli praví muži, říkají kraviny. Závodníci jsou stejní od dob Nuvolariho a Caraccioly a jejich předchůdců. Rozdíl je pouze v tom, že když velká nehoda neznamená, že někoho zabijete, dává vám to více volnosti."