Nový systém udělování superlicencí podpoří F2
Bude téměř povinnou zastávkou budoucích hvězd F1.
FIA už pár let usměrňuje nezbedné série monopostů a snaží se jim dát jasnou strukturu. Úspěchy jsou pouze částečné, přičemž zpřehlednění cesty do F1 nejvíce pomohlo odloučení Renaultu od série Formule V8 3.5 a přejmenování GP2 na F2. Opět živá F2 letos ještě jezdí se starými vozy vozy GP2, ale už příští rok dostane nový, ne nepodobný monopostům F1. FIA chce z této série udělat dobrou podívanou pro všechny diváky toužící vidět boje o místa ve formuli 1 a prý to podpoří opětovnou změnou systému pro získání superlicence potřebné k závodění v F1.
Body za umístění v konečném pořadí různých sérií začala FIA udělovat loni s cílem posílit jejich prestiž a zároveň z F1 vyhnat platící jezdce. To se jí, možná s malou výjimkou v podobě Ria Haryanta, daří. Původní jednoduchý systém byl ale nahrazen větším, zahrnujícím například i DTM, WRC a národní šampionáty F4 a potřebných 40 bodů za 3 roky se dá získat i v IndyCar, v F3, v elektrické Formuli E a ve vytrvalostních závodech. Avšak promotéři těchto sérií vyhráli pouze nakrátko, FIA plánuje opět posílit úlohu F2 na jejich úkor.
"Systém bodů k získání superlicence bude upravený," prozradil technický ředitel F2 Didier Perrin po odhalení nového vozu této série. "Závodění v F2 bude téměř povinné. Teoreticky ne, ale bude to preferovaná cesta do F1. To je moc důležité. Chceme, aby opět více záleželo na výsledcích v přímém porovnání a méně na objemu peněženky. F2 to posílí. Bude to série, kde jezdec dostane nejvíce bodů, a zároveň se stane nejlepší technickou přípravou na F1. Brzy to oznámíme veřejnosti. Nechci mluvit jménem FIA, ale udělá se vše pro to, aby závodění v F2 bylo téměř podmínkou postupu do F1."
Body za umístění v konečném pořadí různých sérií začala FIA udělovat loni s cílem posílit jejich prestiž a zároveň z F1 vyhnat platící jezdce. To se jí, možná s malou výjimkou v podobě Ria Haryanta, daří. Původní jednoduchý systém byl ale nahrazen větším, zahrnujícím například i DTM, WRC a národní šampionáty F4 a potřebných 40 bodů za 3 roky se dá získat i v IndyCar, v F3, v elektrické Formuli E a ve vytrvalostních závodech. Avšak promotéři těchto sérií vyhráli pouze nakrátko, FIA plánuje opět posílit úlohu F2 na jejich úkor.
"Systém bodů k získání superlicence bude upravený," prozradil technický ředitel F2 Didier Perrin po odhalení nového vozu této série. "Závodění v F2 bude téměř povinné. Teoreticky ne, ale bude to preferovaná cesta do F1. To je moc důležité. Chceme, aby opět více záleželo na výsledcích v přímém porovnání a méně na objemu peněženky. F2 to posílí. Bude to série, kde jezdec dostane nejvíce bodů, a zároveň se stane nejlepší technickou přípravou na F1. Brzy to oznámíme veřejnosti. Nechci mluvit jménem FIA, ale udělá se vše pro to, aby závodění v F2 bylo téměř podmínkou postupu do F1."