Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault testuje části motoru pro sezonu 2018

Renault testuje části motoru pro sezonu 2018

Hülkenberg a Verstappen se penalizacím nevyhnou

Nico Hülkenberg po kvalifikaci klesne o několik startovních pozic, protože Renault mu dal nový motor vylepšený o první výsledky vývoje pro sezonu 2018. Automobilka přitom poctivě dodržuje spravedlivé podmínky pro všechny svoje zákazníky. Po jednom novém motoru tudíž dostaly i týmy Red Bull a Toro Rosso. Jsou to jediné exempláře specifikace R.E.17G, takže tři dvojice týmových kolegů budou do konce sezony jezdit s různě výkonnými motory, přičemž Renault získá spoustu dat k porovnávání.

U Renaultu dostal přednost Hülkenberg, Carlos Sainz si beztak musí zvykat na vůz, v němž dosud nikdy nejel. U týmu Toro Rosso by měla být nová verze motoru ve voze, v němž tento víkend Brendon Hartley zaskakuje za Pierra Gaslyho. Red Bull ten svůj vyzkouší dnes, už by měl být nainstalován do vozu Maxe Verstappena.

"Všechny změny souvisejí se spalovacím motorem," prozradil Cyril Abiteboul, generální ředitel týmu Renault. "Jsou to díly zapadající do toho, co plánujeme pro rok 2018, a přitom je bylo možné nasadit již do sezony 2017.

Aby bylo jasné, tohle není všechno, co máme připravené pro příští sezonu, je to jeden krok tím směrem. Dobrý krok na poli výkonu i spolehlivosti, ačkoliv největší problémy se spolehlivostí pramení z jiné části pohonné jednotky. Musíme být opatrní, hlavně v hybridní oblasti, kolem ERS. U nás
(na rozdíl od RB a RT) to jde ruku v ruce s novým palivem od BP.

Před časem se hodně mluvilo o tom, zda budeme nebo nebudeme schopni přinášet novinky během sezony. První zlepšení přišlo kolem závodu v Soči, a to dost podstatné. Red Bull byl vícekrát dost rychlý na to, aby byl na stupních vítězů. Tohle je další krok. Tak to porovnejte se vší tou kritikou, která se na nás valila v určitém bodě sezony, když bylo veřejně řečeno, že pohonná jednotka nebude během roku vylepšována...
"

Je správné vytvářet rozdíly mezi týmovými kolegy?


"Vyrobili jsme pouze tři kusy, což souvisí i s tím, kolik mají najeto současné pohonné jednotky těchto tří vozů. Tak nebo tak by potřebovaly nové pohonné jednotky, takže to bylo logické rozhodnutí. Další tři vozy, teoreticky, nepotřebují nové pohonné jednotky, za které by dostaly velké penalizace. Není to tak odlišné od toho, co se ve F1 děje běžně. Neustále se stává, že některé díly nejsou k dispozici. Není to jako noc a den. Je to politická záležitost a jsem si jistý, že tým jako Red Bull si s ní poradí."