Po personálních změnách jsou motory Hondy spolehlivější
Nalezl Jusuke Hasegawa správný recept?
Období trápení McLarenu se slabými a nespolehlivými motory se už může zdát nekonečné dlouhé, ale ve skutečnosti je Honda v F1 pouze třetí rok a Jusuke Hasegawa je šéfem tohoto projektu pouze od začátku minulé sezony. Výkonný šéfinženýr nyní tvrdí, že dostal správné lidi na správná místa a už to začíná být vidět i na trati, kde se zlepšuje spolehlivost první pohonné jednotky navržené pod jeho vedením.
"Spolehlivost je mnohem lepší," tvrdí Hasegawa. "Za to vděčíme rozhodnutí upravit naši organizaci, jež jsme udělali na začátku sezony. Měli jsme hodně selhání, takže jsme přijali více inženýrů, některé jsme nahradili a také jsme upravili strukturu v oblasti vývoje. Částečně jde o přirozené zlepšení, protože před sezonou jsme zahájili vývojové programy a pokroky na straně výkonu přicházejí po osmi měsících usilovné práce."
K dalším menším změnám na více postech ve vývojovém centru v Sakuře prý došlo v dubnu a v květnu.
"Do vývoje jsme zapojili inženýry přivedené z oddělení masové produkce. Předem jsme věděli, že to nemůže fungovat hned, že to bude potřebovat čas."
Obnovené partnerství McLaren-Honda nakonec během svého krátkého života nedokázalo v Japonsku získat ani jediný bod. Fernando Alonso k tomu byl před dvěma týdny hodně blízko a jistě by to dokázal, kdyby po výměně pohonné jednotky nemusel startovat poslední. Povzbuzením byla aspoň jeho rychlost.
"V Japonsku jsme byli poměrně rychlí, byli jsme ve středu pole. Závodili jsme s Williamsem, Haasem a Renaultem a v některých částech závodu jsme byli rychlejší než oni. Z hlediska rychlosti to bylo dobré, ale samozřejmě nás mrzí, že jsme nemohli získat body."
Hasegawova slova o spolehlivosti se v Austinu moc nepotvrdila. Vozu Stoffela Vandoornea byl na začátku víkendu vyměněn spalovací motor a poté, co byla dnes dopoledne objevena porucha MGU-H, dostal nové MGU-H, MGU-K, turbo a také další nový spalovací motor.