Hamilton: F1 potřebuje náročnější zatáčky
Proč se mu líbí Okruh Amerik?
Ross Brawn momentálně, mimo jiné, zkoumá možnosti, jak zlepšit současné okruhy F1. Lewis Hamilton přichází s vlastní představou. Prý by to rozhodně chtělo víc štěrku a komplikovaných pasáží.
"FIA odvádí skvělou práci, ale už by vážně měla utnout ty výjezdové zóny. Zatáčky by se neměly dát střihnout tak, jak to děláváme teď," nechal se slyšet Hamilton. "Na starých časech se mi líbilo hlavně toto. Ovšem, nikdo si nepřeje těžkou havárii, ale zároveň chcete, aby výjezd znamenal ztrátu času. Nyní můžeme jet do zatáček naplno, protože víme, že pokud to tam o pět procent přeženeme, tak vyjedeme a zase se vrátíme.
Nelíbí se mi to. Miloval jsem Oulton Park a Donington. Donington, Stará vlásenka, to bylo peklo. Noha musela z brzdy, bylo třeba nabrat rychlost a zapojit přítlak. Pak do kopce a druhá pravá před zadní rovinkou, tam ani není vidět bílou čáru. Je tam bílá čára a za ní štěrk a ten vám nic neodpustí. Ach bože, tam najít limit... Ta zatáčka je mnohem těžší než kterákoliv v F1. Takové zatáčky nám chybějí. Kdybychom takové opět měli, byla by to o stupeň vyšší výzva."
S Brawnem se ale shodne v názoru, že kombinace v Austinu je něco, co si také zaslouží pozornost spolu se vzrušením z rychlé jízdy v zatáčkách díky lepší aerodynamice loňských vozů.
"Jů, rychlé zatáčky loni! Puhon ve Spa... Obecně nejlepší asi byla kombinace zatáček 3, 4, 5, 6 a 7 v Austinu, ty jsou fakt úžasné. Copse a také Maggotts a Becketts v Silverstone a esíčka v Suzuce jsou výjimečné. V Austinu z nějakého důvodu vznikla nejlepší kombinace, protože se tam dá jet více stop. V Suzuce to moc nejde a těžko se tam předjíždí. Proto miluji Austin. Je to jedna z mých oblíbených tratí, přitom nové okruhy se mi zpravidla nelíbí."