Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Začíná Intercontinental GT Challenge

Začíná Intercontinental GT Challenge

Čtyřikrát na čtyřech kontinentech

Podnikem na australském okruhu Mount Panorama odstartuje již třetí ročník seriálu Intercontinental GT Challenge. Dvanáct hodin trvající závod je prvním z jeho letošních čtyř dílů.

Jeho výjimečnost zajišťuje dostupnost techniky GT3 na většině kontinentů. Zúčastnění výrobci mohou využít zázemí místních týmů, jimž případně poskytují technickou a jezdeckou podporu. Většina z nich tak naplňuje myšlenku šampionátu – místo nákladného a životní prostředí zatěžujícího přesunu vybavení cestuje po světě pouze personál běžnými leteckými linkami.

Pohled od historie

První úvahy o podobném mistrovství se objevily nedlouho po angažování SRO pro organizaci půl dne trvajícího podniku v Sepangu. Následně se podařilo domluvit spolupráci s pořadateli stejně dlouhého závodu v Bathurstu. Nakonec došlo v září 2015 k představení celosvětové varianty, zahrnující také 24 hodin ve Spa a tři hodiny trvající závod na okruhu v Austinu.

V premiérovém ročníku v roce 2016 byl pro nedostatečný zájem zrušen na šest hodin prodloužený závod v USA. V třídílném seriálu se utkali čtyři výrobci (Audi, Bentley, McLaren, Mercedes).

O rok později byly uvolněny požadavky na zařazení účastníků (s mezinárodní licencí) daného podniku do IGTC. Výsledkem byl nejen výrazný nárůst počtu účastníků, ale i bodujících značek - na jedenáct. Navíc se ve vlastní třídě utkali i výrobci nabízející vozy specifikace GT4 (s výjimkou 24 hodin Spa). Ani v tomto případě se nepodařilo rozšířit počet podniků na čtyři, neboť závěrečný závod v Sepangu byl kvůli malému zájmu účastníků zrušen.

V blížící se třetí sezoně by mohla vyjít sázka na dosavadní osvědčené podniky, k nimž se nově přidá náhrada za nepříliš oblíbený malajský podnik. Atraktivní závod v japonské Suzuce dosud omezený délkou jednoho tisíce kilometrů se stal po prodloužení na deset hodin novým přírůstkem v kalendáři.

Naprázdno stále vychází dlouhodobější úsilí o zařazení jihoafrického Kyalami do šampionátu. Existují také plány na návrat „gétéček“ do Jižní Ameriky (San Luis). V obou případech je úskalím menší zastoupení sérií s GT3 v těchto lokalitách.

Přehled vítězů GT3

Vítězní jezdci dokázali prozatím vždy vybojovat titul i pro výrobce, jehož prostřednictvím různých stáji mohli reprezentovat.

Rok Jméno Vůz Výrobce
 2017 Markus Winkelhock  Audi R8 LMS  Audi
 2016 Laurens Vanthoor  Audi R8 LMS  Audi

 

Pravidla a přehled změn

Po loňském uvolnění pravidel pro účast platí pro letošní rok nutnost přihlášení výrobce. Každý z nich může určit v některém z podniků maximálně čtyři vozidla z řad týmů využívajících jeho techniku. Letos se do bojů zapojí pět výrobců: Audi, Bentley, McLaren, Mercedes-AMG a Porsche.

Užitečné odkazy

Oficiální stránky šampionátu IGTC (Zde)

Přenos závodu – sobota od 19:20 (IGTC/You Tube/Facebook)

Oficiální stránky pořadatelů závodu (Zde)

Časomíra (Zde)

Aktualizovaná startovní listina hlavních tříd (Zde)

Kalendář Intercontinental GT Challenge 2018

12H Bathurst          24H Spa          10H Suzuka          8H Laguna Seca