Nejlépe začali Pagenaud a Castroneves

102th Indianapolis 500 – 1. a 2. trénink
V úterý začaly přípravy na letošní ročník závodu 500 mil Indianapolisu. Poprvé si 2,5mílový okruh vyzkoušela drtivá většina z přihlášených jezdců, chyběl jen Leist. Tím posledním, kdo si zatím zajistil šanci zabojovat o start ve slavném závodě, byl kanadský nováček De Melo. Navzdory spekulacím, že Dale Coyne vybere místo zraněného Fittipaldiho jezdce se zkušenostmi na oválu, stáj nakonec dala příležitost pilotovi, který se s Brazilcem ve voze číslo 19 střídá.
De Melo musel v přestávce mezi 1. a 2. tréninkem absolvovat nováčkovský test, v němž prokázal, že je schopen vůz řídit bezpečně i na oválu. Dvacetiletý Kanaďan má za sebou dvě sezony v Indy Lights, ale letos s ním na ovály Coyne nepočítal. V současném voze IndyCar na oválu dosud vůbec neseděl.
Program pro ostatní jezdce byl rozdělen na dvě poloviny a přerušen právě testy pro nováčky a ty, kteří si závodění na oválu potřebovali oživit. Dopolední dvouhodinovku ovládl Francouz Pagenaud. Jeho čas, kterého ale dosáhl díky využití aerodynamického pytle za vozem stájového kolegy Powera, byl absolutně nejrychlejším. Pagenaud se jako jediný dostal pod hranici 40 sekund.
Dopolední trénink patřil pilotům týmu Penske. Za Pagenaudem se seřadili Castroneves a Newgarden. Za pozornost stál také výkon pilotů Rahal Letterman Lanigan Racingu Satóa a Rahala, kteří si připsali nejrychlejší časy bez využití aerodynamického pytle za jiným vozem. Trénink byl přerušen kvůli slabému dešti.
Odpolední program patřil Castronevesovi, který zaznamenal nejrychlejší časy jak ve vleku za jiným autem, tak na volné dráze. Svým maximem 40,0597 ale Pagenaudův dopolední čas nepřekonal. Francouzský pilot skončil tentokrát až na 14. místě.
Trénink byl hodinu před koncem přerušen kvůli bleskům. Přesto týmy vybavení nezabalily a v poslední hodině většina jezdců zajela své nejrychlejší časy. V souhrnné tabulce patří třetí místo za Pagenaudem a Castronevesem Carpenterovi, čtvrtý čas zajel Howard a první pětku uzavírá Dixon. Howard své pokusy rozdělil mezi svůj vůz s číslem sedm, v němž zajel 69 kol, včetně toho, v němž si připsal nejlepší čas, a Hinchcliffovo auto s číslem pět. V něm absolvoval 61 kol a výsledný nejlepší čas by byl třetí nejslabší.
Drtivá většina ze čtyřiatřiceti jezdců, kteří v úterý na dráhu vyrazili, zajela své osobní maximum v odpoledním tréninku. Svůj čas nevylepšili jen Pagenaud, Newgarden a Power. Trénink na Indy500 pokračuje zase ve středu.
Kombinovaná tabulka za oba úterní tréninky:
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:39,8605 | 87 | |
2. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:40,0597 | + 0.199 | 67 |
3. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:40,0850 | + 0.224 | 65 |
4. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | 00:40,0858 | + 0.225 | 130 |
5. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:40,1153 | + 0.254 | 51 |
6. | ![]() |
Andretti Herta Autosport | Honda | 00:40,1397 | + 0.279 | 57 |
7. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:40,1790 | + 0.318 | 106 |
8. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:40,1928 | + 0.332 | 46 |
9. | ![]() |
Harding Racing | Chevrolet | 00:40,2433 | + 0.382 | 42 |
10. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:40,2592 | + 0.398 | 68 |
11. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:40,2707 | + 0.410 | 97 |
12. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:40,2868 | + 0.426 | 75 |
13. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:40,2963 | + 0.435 | 21 |
14. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,3037 | + 0.443 | 67 |
15. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:40,3173 | + 0.456 | 60 |
16. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | 00:40,3347 | + 0.474 | 52 |
17. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:40,3659 | + 0.505 | 51 |
18. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:40,3863 | + 0.525 | 66 |
19. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:40,3879 | + 0.527 | 83 |
20. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:40,4080 | + 0.547 | 91 |
21. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:40,4130 | + 0.552 | 74 |
22. | ![]() |
Scuderia Corsa/RLL Racing | Honda | 00:40,4137 | + 0.553 | 17 |
23. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:40,4451 | + 0.584 | 36 |
24. | ![]() |
Andretti Autosport | Honda | 00:40,4548 | + 0.594 | 93 |
25. | ![]() |
Dreyer & Reinbold Racing | Chevrolet | 00:40,4938 | + 0.633 | 56 |
26. | ![]() |
Schmidt Peterson Motorsp. | Honda | 00:40,5589 | + 0.698 | 64 |
27. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:40,6007 | + 0.740 | 75 |
28. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:40,6321 | + 0.771 | 107 |
29. | ![]() |
A.J.Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:40,6482 | + 0.787 | 12 |
30. | ![]() |
Carlin | Chevrolet | 00:40,6668 | + 0.806 | 61 |
31. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:40,7076 | + 0.847 | 16 |
32. | ![]() |
Juncos Racing | Chevrolet | 00:40,7781 | + 0.917 | 45 |
33. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:41,6809 | + 1.820 | 9 |
34. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:41,9130 | + 2.052 | 19 |