A opět Verstappen!
VC Kanady – 3. trénink
Třetí trénink před Velkou cenou Kanady znovu patřil Verstappenovi. Mladý Nizozemec zajel nejrychlejší kolo ve všech trénincích a v dnešním nácviku kvalifikace byl o ,.05 sekundy rychlejší než Sebastian Vettel.
Šampionát je na konci první třetiny, velká část jezdců dostala nové motory, všichni pokračují v poznávání nových, hyperměkkých pneumatik a dnes od 17:00 našeho času dostali hodinu na poslední přípravu na kvalifikaci. V prvních dvou trénincích byl nejrychlejší Max Verstappen, ale všichni jsme byli zvědaví na první kola Mercedesu na hypersoftech. Hamilton si po včerejšku trochu stěžoval, že Mercedes neudělal dobře, když si jich na tento víkend objednal příliš málo, pouze pět sad pro každého jezdce.
Včera proto jezdci ve stříbrných vozech nepoužili ani jednu růžovou pneumatiku. Šetřili na sobotu a neděli, zatímco předváděli skvělé dlouhé stinty na tvrdších sadách. Za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari se očekával těsný boj všech zbývajících týmů s výjimkou Williamsu. Kanadští diváci přesto nešetřili potleskem pro mladého Strolla, když se dnes poprvé objevil na trati.
Na předních místech se ale od začátku objevovali jezdci ze špičky. V prvních deseti minutách zajeli kola pouze Räikkönen, Vettel a Ricciardo, přičemž první jmenovaný byl o 0,2 sekundy rychlejší než týmový kolega. Pro Ferrari, stejně jako pro ostatní, to ale byl jen začátek delšího stintu na hypersoftech. Dokáží dojet tak daleko, aby se vyplatilo vzít si je na start závodu, i pokud by to nebylo nezbytné?
Vítěz z Monaka Ricciardo v Kanadě svou rychlost buď ztratil, nebo dobře schoval
Po čtvrthodině se připojili i jezdci Mercedesu, ale opět na fialových, tedy ultraměkkých pneumatikách. Vandoorne si získal pozornost kamer, když se hodnou chvíli nedokázal vytočit z úzké bezpečnostní výjezdové zóny vedle šikany sestávající ze třetí a čtvrté zatáčky. Zatímco několikrát přeřadil z prvního převodového stupně na zpátečku a opačně, přehřály se mu brzdy a musel zpět k mechanikům. Hartley si později zkomplikoval život, když se nevešel do první zatáčky, při brzdění dal zabrat levé přední pneumatice a následně všechny čtyři obalil prachem z výjezdové zóny. Zatímco ostatní kroužili nebo kontrolovali data před nácvikem kvalifikace, na Räikkönenově voze se horečně pracovalo.
Po 35 minutách jsme se dočkali. Valtteri Bottas dostal hypersofty, zatímco Räikkönen se vrátil do vozu a mechanici Mercedesu dokončovali úpravu předního zavěšení. Bottas se na růžových pneumatikách moc nepředvedl a čelo tabulky opět obsadilo Ferrari. Vettel se dostal hluboko pod hranici minuty a 12 sekund a Räikkönen zajel prakticky stejné kolo, pouze o 0,002 s pomalejší!
Hamilton se na hypersofty dostal až v posledních minutách posledního tréninku
Osmnáct minut před koncem se na růžové dostal i Hamilton… a zařadil se až na třetí místo, za obě ferrari. "Hammer time" nenastal, místo něj přišel čas rychlého Nizozemce. Verstappenovo kolo na nových růžových bylo o pět setin sekundy rychlejší než Vettelovo. Hamilton se posunul na čtvrté místo, za ním byli Ricciardo a Bottas. Nácvik kvalifikace tím skončil a následoval už jen sběr posledních dat. Střed pole nemá favorita, ale Sergio Pérez a Nico Hülkenberg naznačili, že se poperou o místa v Q3.
jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol | |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | TAG Heuer | 1:11,599 | 14 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:11,648 | + 0.049 | 22 |
3. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Ferrari | 1:11,650 | + 0.051 | 21 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:11,706 | + 0.107 | 23 |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull | TAG Heuer | 1:12,153 | + 0.554 | 29 |
6. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:12,255 | + 0.656 | 27 |
7. | Sergio Pérez | Force India | Mercedes | 1:12,903 | + 1.304 | 16 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:12,946 | + 1.347 | 21 |
9. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:13,014 | + 1.415 | 16 |
10. | Stoffel Vandoorne | McLaren | Renault | 1:13,034 | + 1.435 | 21 |
11. | Esteban Ocon | Force India | Mercedes | 1:13,064 | + 1.465 | 18 |
12. | Brendon Hartley | Toro Rosso | Honda | 1:13,076 | + 1.477 | 24 |
13. | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1:13,225 | + 1.626 | 19 |
14. | Carlos Sainz | Renault | Renault | 1:13,331 | + 1.732 | 22 |
15. | Pierre Gasly | Toro Rosso | Honda | 1:13,334 | + 1.735 | 19 |
16. | Charles Leclerc | Sauber | Ferrari | 1:13,452 | + 1.853 | 19 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:13,488 | + 1.889 | 21 |
18. | Sergej Sirotkin | Williams | Mercedes | 1:13,818 | + 2.219 | 18 |
19. | Marcus Ericsson | Sauber | Ferrari | 1:13,925 | + 2.326 | 20 |
20. | Lance Stroll | Williams | Mercedes | 1:13,968 | + 2.369 | 17 |