Verstappen kraluje i po druhém tréninku
VC Kanady - 2. trénink
I ve druhém volném tréninku zajel nejrychlejší čas Verstappen. Druhý Leclerc ale ztratil pouze 81 tisícin. Třetí místo obsadil Sainz.
Dvě hodiny po skončení prvních tréninkových jízd se v kanadském Montrealu uskutečnil druhý volný trénink. Teplota asfaltu činila před startem 41 stupňů. Vzduch měl 26 stupňů.
V úvodních sekundách jsme viděli podobný obrázek jako v prvním volném tréninku. Téměř ihned nastalo první drama. Aston Martin totiž vypustil Vettela přímo do cesty Magnussena. "Toto bylo šílené," komentoval situaci Dán.
Největší zastoupení měla v úvodu tréninku střední sada pneumatik. Výjimkami byli Magnussen a Schumacher (tvrdá směs) a také Ocon, Leclerc a Alonso (měkká sada). Pro Monačana ovšem nezačínal trénink nejlépe. Při výjezdu v boxové uličce ho totiž trápilo turbo. Před začátkem víkendu se mluvilo o tom, že by Leclerc mohl turbo vyměnit a nasadit již čtvrtý kus, což by znamenalo penalizaci deseti míst. Nakonec se ale u Ferrari rozhodli s výměnou počkat do dalších závodních víkendů.
Bottas po dvou odjetých kolech zamířil do boxů. Pilot Alfy Romeo se potýkal s problémy s elektronikou. Pérez vycestoval v první zatáčce ven z trati.
Po patnácti minutách vedl Verstappen s časem 1:14,532. Již v tuto chvíli tak byl rychlejší než v prvním tréninku. Výlet mimo trať si udělali Schumacher (8. zatáčka) i Vettel (1. zatáčka). Sainz se potýkal s poskakováním svého vozu na rovince před závěrečnou šikanou. "Je to velmi špatné," hlásil do vysílačky.
Gasly se stal dalším pilotem, který vycestoval z dráhy. Francouz vyjel v závěrečné šikaně. Na trať se ovšem nevrátil předepsaným způsobem. Sportovní komisaři oznámili, že se incidentem budou zabývat po skončení tréninku.
Bottas stále zůstával v boxech. Už ale seděl zpět ve svém kokpitu. Vše tedy nasvědčovalo tomu, že Alfa Romeo jeho závadu vyřešila a brzy se vrátí na dráhu.
37 minut před koncem byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu. V desáté zatáčce se totiž na trati objevila plechovka, kterou tam nejspíše hodil některý fanoušek z tribuny. Traťoví komisaři ji ale brzy uklidili a zanedlouho tak znovu zavlály zelené vlajky.
Bottasův návrat na dráhu netrval dlouho. Fin si totiž už během úvodního kola stěžoval na problémy s podřazováním. Byl proto povolán zpátky do boxů.
Ke konci první poloviny tréninku už piloti začali přezouvat na měkkou směs pneumatik. Byli jsme tak svědky kvalifikačních simulací. První zůstával stále Verstappen, který měl na kontě čas 1:14,127. Druhý Leclerc ale ztrácel pouze 81 tisícin sekundy. Sainz byl třetí. Za Verstappenem zaostával o 225 tisícin.
Charlesi Leclercovi chyběl na Maxe Verstappena jen kousek. Foto: Ferrari
Norris dostal na výjezdu ze šesté zatáčky smyk. Pilot McLarenu ale zvládl situaci ustát a své auto zkrotil. Vettel měl pocit, že se mu na voze cosi uvolnilo a zajel k mechanikům.
Bottas stále neměl žádný čas na kontě. Navíc se nezdálo, že by se to mělo v dohledné době změnit. Fin totiž postával v garáži a na jeho voze se pracovalo.
Nad okruhem Gillese Villeneuvea se mezitím stahovala mračna. Verstappen dostal informaci, že za 30 minut má přijít silný déšť. Jelikož ale do konce tréninku zbývalo už jen 18 minut, nemuselo ho to příliš trápit. Ricciarda zdržel Čou.
Vettel vyjel v závěrečné šikaně mimo trať. Stejně jako Gasly v dřívější fázi tréninku se ale nevrátil na dráhu předepsaným způsobem. I v tomto případě sportovní komisaři oznámili, že po skončení tréninku budou incident vyšetřovat.
Pro závěr tréninku většina jezdců přezula z měkké sady pneumatik na střední nebo tvrdou. Poslední minuty se tak nesly ve znamení závodních simulací. Leclerc a Latifi se stali dalšími piloty, kteří opustili trať v závěrečné šikaně.
Hamilton se čtyři minuty před koncem nacházel na 13. pozici a s chováním svého vozu nebyl spokojen: "Je to neřiditelné," hlásil do vysílačky. Krátce předtím se pilotovi Mercedeu smýknul vůz v osmé zatáčce a vyjel ven.
V závěru tréninku už se pořadí na špici neměnilo. Verstappen tak zopakoval vítězství z prvního tréninku. Druhý skončil Leclerc a třetí Sainz. Dařilo se i dvěma bývalým šampionům. Vettel skončil čtvrtý a Alonso pátý. Až jedenáctý čas naopak zajel Pérez.
Stroll se na konci stal dalším jezdcem, který vyjel v závěrečné šikaně mimo trať a nevrátil se zpátky předepsaným způsobem. I on tak bude po skončení tréninku vyšetřován.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | Red Bull | Red Bull | 1:14,127 | 33 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:14,208 | + 0.081 | 32 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | Ferrari | 1:14,352 | + 0.225 | 32 |
4. | Sebastian Vettel | Aston Martin | Mercedes | 1:14,442 | + 0.315 | 35 |
5. | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1:14,543 | + 0.416 | 24 |
6. | Pierre Gasly | AlphaTauri | Red Bull | 1:14,879 | + 0.752 | 34 |
7. | George Russell | Mercedes | Mercedes | 1:14,971 | + 0.844 | 31 |
8. | Lando Norris | McLaren | Mercedes | 1:14,987 | + 0.860 | 30 |
9. | Daniel Ricciardo | McLaren | Mercedes | 1:15,033 | + 0.906 | 31 |
10. | Esteban Ocon | Alpine | Renault | 1:15,119 | + 0.992 | 32 |
11. | Sergio Pérez | Red Bull | Red Bull | 1:15,167 | + 1.040 | 29 |
12. | Lance Stroll | Aston Martin | Mercedes | 1:15,396 | + 1.269 | 34 |
13. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:15,421 | + 1.294 | 25 |
14. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:15,499 | + 1.372 | 34 |
15. | Mick Schumacher | Haas | Ferrari | 1:15,516 | + 1.389 | 35 |
16. | Čou Kuan-jü | Alfa Romeo | Ferrari | 1:15,526 | + 1.399 | 31 |
17. | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1:15,567 | + 1.440 | 37 |
18. | Alexander Albon | Williams | Mercedes | 1:16,171 | + 2.044 | 30 |
19. | Nicholas Latifi | Williams | Mercedes | 1:16,509 | + 2.382 | 27 |
20. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | Ferrari | 3 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull