Červený býk vsadil na hyperměkké gumy
Red Bull: Trošičku pozadu
Monako je již minulostí a v kanadské kvalifikaci se Red Bull vrátil do pozice nejslabšího týmu ze špičky. Pokusí se to však kompenzovat startem na nejměkčích hyperměkkých pneumatikách, zatímco jezdci Mercedesu a Ferrari budou mít ultraměkké. Nad touto strategií se hned po kvalifikaci podivil její vítěz Sebastian Vettel, jelikož on hypersofty nepovažuje za dobré závodní pneumatiky. Red Bull tedy s nimi buď musí pracovat lépe než ostatní, nebo chce udělat o zastávku více, případně počítá se safety carem…
"Mému víkendu chybí rytmus. V pátek jsme měli nějaké problémy a od té doby jsme o krok pozadu," vysvětluje své šesté místo Daniel Ricciardo, vítěz VC Monaka. "V kvalifikaci jsme ale zaznamenali zlepšení a mám pocit, že po takovém výkonu bychom měli mít lepší než šesté místo. Bylo to těsné a teď jsem zklamaný, že jsem na chvostu vedoucí skupinky, ale více se asi udělat nedalo. Max sice byl nejrychlejší ve všech trénincích, ale přesto jsme celou dobu věděli, že na pole position to asi nebude. Z toho důvodu jsme se rozhodli startovat na hypersoftech. Věděli jsme, že před sebou nejspíš budeme mít pár vozů k předjetí a tyto pneumatiky nám poskytnou více přilnavosti na startu a v prvním kole. Pak se o ně budeme muset starat. Máme agresivní, útočnou strategii. První kola do značné míry určí vývoj celého závodu, ale máme šanci dostat se na stupně vítězů a také předvést něco hezkého pro diváky."
Třetí místo muselo stačit, závod by měl být lepší
Jak již zmínil Ricciardo, Max Verstappen byl ve všech trénincích nejrychlejší, ale po kvalifikaci musel být spokojen i s třetím místem. Na něj ho dostala jeho rychlost, ale i chyby Lewise Hamiltona a Kimiho Räikkönena.
"Odvedli jsme opravdu dobrou práci, vůz byl velmi rychlý a my jsme ho využili na maximum. V Q3 bychom potřebovali lepší maximálku, ale neztratili jsme moc a já jsem spokojen. Neměli jsme ani jeden problém, měli jsme slušnou rychlost a na ty vpředu jsme moc neztratili. Celý víkend mi sedí hypersofty a díky tomu se mohu vrhat do zatáček. Malé vylepšení motoru nás asi postrčilo blíže k těm vpředu, což je samozřejmě dobrá zpráva. Tato trať se v něčem podobá motokárovým okruhům, je zábavné všude přeskakovat obrubníky. Celý víkend jsme rychlí a v závodech jsme zpravidla konkurenceschopnější než v kvalifikacích. Budeme startovat na jiných pneumatikách než ostatní, takže to vypadá na zajímavý závod, ale nechme se překvapit. Může se stát spousta věcí a výjezd safety caru může všechno změnit. Na této trati se rozhodně dá předjíždět, což nám otevírá spoustu možností," řekl Verstappen.