Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grosjean pokračuje v smolné sérii

Grosjean pokračuje v smolné sérii

Haas: Připravený zaútočit?

Romain Grosjean včera rozdal více rozhovorů než obvykle… protože se k novinářům dostal jako první! V rozhovoru pro Sky Sports F1 si povzdechl nad smolnou šňůrou, která se táhne už od Austrálie. V Melbourne doplatil na špatně dotažené kolo, v Bahrajnu mu odletěla část deflektoru, v Číně mu plány zhatil safety car. V Ázerbájdžánu zase zavadil o jeden přepínačů na volantu a havaroval během zahřívání pneumatik za bezpečnostním vozem, ve Španělsku měl nehodu v prvním kole, v Monaku se Haas musel vzdát křehkých částí deflektoru. A v Kanadě? Nejprve v tréninku srazil sviště a v kvalifikaci mu pak pohonná jednotka vypověděla službu dříve, než stihl zajet alespoň jedno měřené kolo.

"Vybírám si smůlu na rok dopředu, možná na dva. Je to špatná série, ale snažíme se zůstat tak pozitivní, jak to jen jde. Smějeme se se tomu, protože nic jiného nám ani nezbývá," přiznal Grosjean (bez umístění), jenž je jedním z dvou jezdců, kteří letos ještě nezískali ani bod. Druhým je nováček Sergej Sirotkin. "Pozitivní je, že vůz s novými díly, které jsme sem přivezli, měl opravdu dobrou rychlost. Vím, že jsem mohl být nejlepším ze středu pole."

Naděje na body se opět upínají k Magnussenovi

Jeho týmový kolega Kevin Magnussen sice včera nebyl nejrychlejší ze středu pole, ale ulovil výhodné jedenácté místo, takže bude na startu prvním jezdcem na nových pneumatikách.

"Přivezli jsme novinky, doufali jsme, že nám pomohou a asi opravdu pomohly," myslí si. "Věděli jsme, že to tady pro nás bude náročné. Těžko se nám přijímá fakt, že nejsme tak konkurenceschopní, jak jsme byli v Barceloně. Tam jsme dominovali středu pole. Ale myslím si, že bez těch nových věcí bychom na tom byli hůř. Zítra bychom mohli zaútočit. Naše závodní rychlost, když už nic jiného, ​​je lepší než kvalifikační a na jedenáctém místě si můžeme svobodně vybrat pneumatiky, takže je to asi lepší, než být na desátém nebo devátém místě."