Slavní tátové a talentovaní kluci na pódiu

Silverstone – druhý závod
Byl to další krásný formulový okamžik. Na stupeň vítězů vystoupili tátové se slzami v očích, aby gratulovali svým úspěšným synům. Mladý Piquet vyhrál svůj první závod v GP3 a mladý Alesi dojel těsně za ním druhý!
Tátové bývali na stupních vítězů jako doma. Nélson Piquet (65 let) jich jen ve F1 vybojoval rovných šedesát, z toho 23 za vítězství ve velké ceně. K tomu získal tři tituly mistra světa v letech 1981, 1983 a 1987. Jeho starší syn Nélson jr. vystoupil na pódium ve VC Německa 2008. Syn Pedro teď sbírá první úspěchy v seriálu GP3. Jak daleko v tátových stopách doběhne?
Jean Alesi (54 let) stál na pódiu po závodě F1 celkem 32krát a ve VC Kanady 1995 vyhrál svoji jedinou velkou cenu. Velkou část kariéry spojil s týmem Ferrari, v jehož barvách startoval v letech 1991 až 1995. Jeho syn Giuliano letos potřetí v GP3 ochutnal, jaké je to vystoupit na stupeň vítězů.
Druhý zleva Jean Alesi, druhý zprava Nélson Piquet a mezi nimi jejich úspěšní synové
Ale vraťme se zpátky na start závodu. Nejprve měl ještě dohru sobotní souboj. Za zavinění kolize s Calderónovou byl Aubry potrestán odsunutím o tři místa na roštu, tedy na poslední místo. První řada měla velmi zajímavé složení. Sešli se v ní nejen dva jezdci týmu Trident, ale především synové legend F1: Alesi a Piquet. Start se lépe podařil Piquetovi, kterého okamžitě pronásledovali Alesi a Pulcini pod tlakem Tvetera. Za nimi kroužili vedoucí jezdec seriálu Hubert a jeho největší rival Ilott. První čtveřici dělilo pouhých 1,7 vteřiny!
V 6. kole Tveter předjel Pulciniho a dostal se na třetí místo, o kolo později se Hughes dostal do první desítky zdoláním Boccolacciho v zatáčce Brooklands. Vzápětí se Hubert prosadil před Pulciniho na čtvrtou pozici. Mladíci předváděli řadu dalších atraktivních soubojů, například Calderónová s Boccolaccim nebo Hughes s Mazepinem.
Když se v 11. kole střetli Hughes s Karim, Fin byl potrestán penalizací pěti sekund za vystrčení Hughese z tratě. Citelnější než penalizace však bylo poškození vozu, kvůli němuž Fin musel ve 13. kole odstoupit. Ve stejné době došlo k další kolizi mezi Mawsonem a Beckmannem a musel pomoci virtuální safety car, než Němcovo auto vysvobodili z kačírku.
Pedro Piquet na cestě za prvním vítězstvím v GP3 v Silverstone
Ačkoli jezdci v popředí kroužili po trati v těsných rozestupech, žádný z nich se chyby nedopustil. Syn trojnásobného mistra světa F1 Piquet vybojoval své první vítězství v GP3. Tým Trident obsadil kompletní stupně vítězů.
Průběžné pořadí po osmi z osmnácti závodů: 1. Hubert 100, Ilott 94, Pulcini 73, Mazepin 71, Piquet 67, Alesi 66, Lorandi 42, Boccolacci 37, Hughes 37, Tveter 28, Mawson 18, Correa 14, Beckmann 12, Kari 5, Laaksonen 3, Menchaca 1.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 28:46,563 | 15 | 15 |
2. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 28:47,964 | 15 | 12 |
3. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 28:49,530 | 15 | 10 |
4. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 28:50,066 | 15 | 8 |
5. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 28:50,463 | 15 | 8 |
6. | ![]() |
Campos Racing | Mecachrome | 28:55,919 | 15 | 4 |
7. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 28:59,013 | 15 | 2 |
8. | ![]() |
ART Grand Prix | Mecachrome | 29:00,596 | 15 | 1 |
9. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 29:01,239 | 15 | 0 |
10. | ![]() |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 29:01,964 | 15 | 0 |
11. | ![]() |
Campos Racing | Mecachrome | 29:02,588 | 15 | 0 |
12. | ![]() |
Trident | Mecachrome | 29:04,785 | 15 | 0 |
13. | ![]() |
Arden International | Mecachrome | 29:05,478 | 15 | 0 |
14. | ![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 29:05,715 | 15 | 0 |
15. | ![]() |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 29:05,948 | 15 | 0 |
16. | ![]() |
Campos Racing | Mecachrome | 29:09,409 | 15 | 0 |
![]() |
MP Motorsport | Mecachrome | 22:30,987 | 12 | 0 | |
![]() |
Arden International | Mecachrome | 22:27,078 | 12 | 0 | |
![]() |
Arden International | Mecachrome | 20:17,420 | 11 | 0 | |
![]() |
Jenzer Motorsport | Mecachrome | 20:10,549 | 11 | 0 |