Ferrari zatím ostatním ujíždí
VC Bahrajnu – 1. trénink
Ferrari to ostatním na úvod pouštní velké ceny pěkně natřelo, jenže za podmínek, v nichž se body rozdělovat nebudou.
Trénink totiž probíhal za denního světla, na rozdíl od kvalifikace a závodu. Proto i jeho vypovídací hodnota o formě jednotlivých týmů je sporná. Pro vítězného Leclerka je to však bezesporu velký okamžik.
Vzduch měl osmadvacet stupňů při vlhkosti jen šestnáct procent. Asfalt se rozpálil na 51 stupňů.
Zatímco ostatní absolvovali svá instalační kola, v boxech Red Bullu bylo nezvykle rušno. Na Verstappenově voze se horečně pracovalo. Podle Christiana Hornera šlo „jen“ o malou trhlinu v hydraulickém systému.
McLaren dal na vědomí, že Sainz jede s kompletně novým pohonným ústrojím, nikoliv tedy jen s vyměněnou jednotkou MGU-K.
Po deseti minutách se na dráze objevil i Verstappen. Do akce se tak dosud nezapojily pouze oba mercedesy. Nebylo kam spěchat, jezdci hlásili, že povrch je žhavý a hlavně zaprášený. A zametací stroj se nikomu dělat nechtělo.
Jako první se osmělil Verstappen a ustavil na měkkých pneumatikách základní, nikterak oslňující čas 1:33,1. Konečně aktivovaný Hamilton zaostal za ním o čtyři desetiny, ovšem na střední směsi. Naopak Bottas zabral a šel na stejném obutí do čela s výkonem 1:32,3. Překonal o dvě desetiny i Vettela a Leclerka na „softech“.
Mezitím ve čtvrté zatáčce „ztratil zadek“ Stroll a roztočil se. Vyvázl z toho víceméně se zdravou kůží, jen s lehce pošramoceným předním křídlem.
Vettel nakonec výhodu měkčího obutí zužitkoval a zaznamenal 1:31,8, přičemž Leclerc se s 1:31,9 udržel v jeho těsném závěsu. Za této konstelace vracely stáje v poločase seance technikům Pirelli zkušební sadu. Za oba borce Ferrari se zařadili Bottas (+0,6), Hamilton (+0,8), Verstappen (+0,8), Ricciardo (+1,5), Albon (+1,6), Hülkenberg (+1,7), Magnussen (+1,7) a Kvjat (+1,8).
Mercedes dostal naloženo, nedělejme však ukvapené závěry
Do druhé poloviny nejlépe vstoupil Verstappen, který na čerstvých měkkých gumách o desetinu zdolal Vettela. O sobě dal vědět také Gasly, jenže to už stříbrné šípy obouvaly sedmimílové boty, tedy nejměkčí pneumatiky.
Znovu z toho byla jiná liga. V případě Bottase se časomíra zastavila na 1:31,3, u Hamiltona na slabších 1:31,6. Obligátní scénář nicméně narušil Vettel, který se nechtěl nechat zahanbit a vytáhl brilantních 1:30,6. Leclerc přitlačil ještě více – 1:30,4!
Red Bull je znovu zřejmou třetí silou
Verstappen se znovu ocitl v péči mechaniků, kteří z jeho auta demontovali podlahu. Také u Mercedesu se jali měnit zadní křídlo na Hamiltonově monopostu. Zdálo se, že Ferrari udělalo na své soupeře dojem…
Úplně u dna se opět potácely williamsy. Russell ve snaze alespoň něco předvést v závěru udělal hodiny. Šest desetin sekundy ztráty na osmnáctou příčku je ale podle týmu oproti Melbourne pokrokem.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:30,354 | 20 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:30,617 | + 0.263 | 21 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:31,328 | + 0.974 | 26 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:31,601 | + 1.247 | 23 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:31,673 | + 1.319 | 21 |
6. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:31,815 | + 1.461 | 17 |
7. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:31,952 | + 1.598 | 28 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:32,040 | + 1.686 | 17 |
9. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:32,339 | + 1.985 | 24 |
10. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:32,385 | + 2.031 | 23 |
11. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:32,401 | + 2.047 | 19 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:32,602 | + 2.248 | 21 |
13. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:32,874 | + 2.520 | 24 |
14. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:32,885 | + 2.531 | 20 |
15. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:32,945 | + 2.591 | 29 |
16. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:32,949 | + 2.595 | 22 |
17. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:32,994 | + 2.640 | 22 |
18. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:33,518 | + 3.164 | 16 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:34,188 | + 3.834 | 26 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:34,253 | + 3.899 | 27 |