Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Ferrari zatím ostatním ujíždí

Ferrari zatím ostatním ujíždí

VC Bahrajnu – 1. trénink

Ferrari to ostatním na úvod pouštní velké ceny pěkně natřelo, jenže za podmínek, v nichž se body rozdělovat nebudou.

Trénink totiž probíhal za denního světla, na rozdíl od kvalifikace a závodu. Proto i jeho vypovídací hodnota o formě jednotlivých týmů je sporná. Pro vítězného Leclerka je to však bezesporu velký okamžik.

Vzduch měl osmadvacet stupňů při vlhkosti jen šestnáct procent. Asfalt se rozpálil na 51 stupňů.

Zatímco ostatní absolvovali svá instalační kola, v boxech Red Bullu bylo nezvykle rušno. Na Verstappenově voze se horečně pracovalo. Podle Christiana Hornera šlo „jen“ o malou trhlinu v hydraulickém systému.

McLaren dal na vědomí, že Sainz jede s kompletně novým pohonným ústrojím, nikoliv tedy jen s vyměněnou jednotkou MGU-K.

Po deseti minutách se na dráze objevil i Verstappen. Do akce se tak dosud nezapojily pouze oba mercedesy. Nebylo kam spěchat, jezdci hlásili, že povrch je žhavý a hlavně zaprášený. A zametací stroj se nikomu dělat nechtělo.

Jako první se osmělil Verstappen a ustavil na měkkých pneumatikách základní, nikterak oslňující čas 1:33,1. Konečně aktivovaný Hamilton zaostal za ním o čtyři desetiny, ovšem na střední směsi. Naopak Bottas zabral a šel na stejném obutí do čela s výkonem 1:32,3. Překonal o dvě desetiny i Vettela a Leclerka na „softech“.

Mezitím ve čtvrté zatáčce „ztratil zadek“ Stroll a roztočil se. Vyvázl z toho víceméně se zdravou kůží, jen s lehce pošramoceným předním křídlem.

Vettel nakonec výhodu měkčího obutí zužitkoval a zaznamenal 1:31,8, přičemž Leclerc se s 1:31,9 udržel v jeho těsném závěsu. Za této konstelace vracely stáje v poločase seance technikům Pirelli zkušební sadu. Za oba borce Ferrari se zařadili Bottas (+0,6), Hamilton (+0,8), Verstappen (+0,8), Ricciardo (+1,5), Albon (+1,6), Hülkenberg (+1,7), Magnussen (+1,7) a Kvjat (+1,8). 

Mercedes dostal naloženo, nedělejme však ukvapené závěry

Do druhé poloviny nejlépe vstoupil Verstappen, který na čerstvých měkkých gumách o desetinu zdolal Vettela. O sobě dal vědět také Gasly, jenže to už stříbrné šípy obouvaly sedmimílové boty, tedy nejměkčí pneumatiky.

Znovu z toho byla jiná liga. V případě Bottase se časomíra zastavila na 1:31,3, u Hamiltona na slabších 1:31,6. Obligátní scénář nicméně narušil Vettel, který se nechtěl nechat zahanbit a vytáhl brilantních 1:30,6. Leclerc přitlačil ještě více – 1:30,4! 

Red Bull je znovu zřejmou třetí silou

Verstappen se znovu ocitl v péči mechaniků, kteří z jeho auta demontovali podlahu. Také u Mercedesu se jali měnit zadní křídlo na Hamiltonově monopostu. Zdálo se, že Ferrari udělalo na své soupeře dojem…

Úplně u dna se opět potácely williamsy. Russell ve snaze alespoň něco předvést v závěru udělal hodiny. Šest desetin sekundy ztráty na osmnáctou příčku je ale podle týmu oproti Melbourne pokrokem.

 

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:30,354   20
2. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:30,617 + 0.263 21
3. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:31,328 + 0.974 26
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:31,601 + 1.247 23
5. Max Verstappen Red Bull Honda 1:31,673 + 1.319 21
6. Pierre Gasly Red Bull Honda 1:31,815 + 1.461 17
7. Carlos Sainz McLaren Renault 1:31,952 + 1.598 28
8. Nico Hülkenberg Renault Renault 1:32,040 + 1.686 17
9. Daniil Kvjat Toro Rosso Honda 1:32,339 + 1.985 24
10. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:32,385 + 2.031 23
11. Daniel Ricciardo Renault Renault 1:32,401 + 2.047 19
12. Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:32,602 + 2.248 21
13. Alexander Albon Toro Rosso Honda 1:32,874 + 2.520 24
14. Sergio Pérez Racing Point Mercedes 1:32,885 + 2.531 20
15. Lando Norris McLaren Renault 1:32,945 + 2.591 29
16. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:32,949 + 2.595 22
17. Romain Grosjean Haas Ferrari 1:32,994 + 2.640 22
18. Lance Stroll Racing Point Mercedes 1:33,518 + 3.164 16
19. George Russell Williams Mercedes 1:34,188 + 3.834 26
20. Robert Kubica Williams Mercedes 1:34,253 + 3.899 27