Vettela potrápil jen Leclerc
VC Bahrajnu – 2. trénink
Ferrari ovládlo páteční program VC Bahrajnu. Na okruhu Al-Sachír i ve druhém tréninku nechali Vettel a nečekaně dobrý Leclerc konkurenty poměrně daleko za sebou.
S nastupujícím soumrakem se nad Perským zálivem ochladilo. Rtuť teploměru už vystoupala jen na 25 stupňů, asfalt vystydl na 32 stupňů.
Úlohy průkopníka se ujal Ricciardo, těsně za ním vyrazili na trať oba favorité Vettel a Leclerc. Monačan znovu dokázal, že je při chuti a na první pokus zajel 1:30,2. Vettelovi naložil čtyři, Gaslymu pět desetin. Všichni začali na středních pneumatikách.
Pořadí se pak rychle měnilo. V čele se objevil Bottas (1:30,1), vědět o sobě dal také Verstappen. Hamilton se usadil prozatím na čtvrtém místě, když neměl před sebou zcela volnou dráhu. Napodruhé to dopadlo už lépe a obhájce titulu se zařadil za svého kolegu Bottase.
Po půlhodině se Vettel, už na měkkých gumách, proboural hluboko pod 1:30 – 1:28,9. Následovali Leclerc (+0,1) a dosud „střední“ Bottas (+1,2), Hamilton (+1,3), Verstappen (+1,4), Gasly (+1,7), Sainz (+1,8), Magnussen (+1,8), Hülkenberg (+1,9) a Norris (+2,0). V ofsajdu se již delší dobu nacházel Pérez, na jehož autě se intenzivně pracovalo. Údajně se jednalo o problémy s brzdami.
Nyní se čekalo, jak budou na nejměkčí směsi kontrovat největší soupeři Scuderie. Bottas ovšem působil trochu nejistě, vypadalo to, že bojuje s nedostatečnou přilnavostí. Ani Hamilton se neprosadil. Naopak Hülkenberg se objevil na páté příčce, dokonce před oběma red bully.
Bottasovi druhý trénink příliš nesedl
„Myslím si, že ani Ferrari, ani Mercedes ještě neukázaly všechno,“ analyzoval dosavadní průběh pro televizní stanici Sky Anthony Davidson. Současně dokumentoval, že rudé vozy získávají hlavně v rychlých zatáčkách.
Následovalo zklidnění, signalizující konverzi vozů na zdolávání dlouhých úseků. Neplatilo to ovšem pro partu z Maranella. Vettel ještě přiložil a dostal se až na 1,28,8, přičemž ho od Leclerka dělilo nicotných pětatřicet tisícin sekundy! „Mládě“ se opravdu rychle otrkalo…
Při takzvaných longrunech začaly Mercedes a Red Bull shodně zhruba na úrovni 1:35. Střed pole, v němž i nadále hrál prim Hülkenberg, měl přibližně sekundový deficit.
Haas může být spokojen - obě auta dostal do elitní desítky
S určitou prodlevou se do tohoto měření sil zapojilo také Ferrari. Na deset kol starých měkkých gumách vystřihl Leclerc 1:34,0. Pro srovnání – na nových středních pneumatikách zaznamenal Hamilton, jenž se krátce předtím málem srazil s Kvjatem, prakticky ve stejnou chvíli 1:34,7.
Vettel předvedl piruetku, bez dalších následků. Nicméně preventivně přezul a na „mediálkách“ předčil Hamiltona o šest desetin. Pokud nemá Mercedes pořádné eso v rukávu, čeká ho obtížný víkend. Na záda mu navíc dýchá v závěru seance permanentně zrychlující Verstappen.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:28,846 | 32 | |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:28,881 | + 0.035 | 32 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:29,449 | + 0.603 | 33 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:29,557 | + 0.711 | 36 |
5. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:29,669 | + 0.823 | 32 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:29,725 | + 0.879 | 34 |
7. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:30,000 | + 1.154 | 33 |
8. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:30,017 | + 1.171 | 25 |
9. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:30,068 | + 1.222 | 34 |
10. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:30,093 | + 1.247 | 36 |
11. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:30,192 | + 1.346 | 33 |
12. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:30,429 | + 1.583 | 31 |
13. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:30,458 | + 1.612 | 36 |
14. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:30,716 | + 1.870 | 32 |
15. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:30,848 | + 2.002 | 30 |
16. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:31,088 | + 2.242 | 6 |
17. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:31,129 | + 2.283 | 31 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:31,144 | + 2.298 | 10 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:31,904 | + 3.058 | 32 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:32,932 | + 4.086 | 37 |