Ferrari vstoupí do večerní kvalifikace jako favorit
VC Bahrajnu – 3. trénink
I nadále si udržuje Ferrari před svými pronásledovateli až nečekaně velký náskok. Zejména Leclerkova forma budí zasloužený respekt. Také třetí bahrajnský trénink se stal jeho kořistí.
Bylo docela teplo, s šestadvaceti stupni ve stínu a asfaltem, vydávajícím ze sebe čtyřicetistupňový žár.
Už v instalačním kole hlásil Grosjean, že auto táhne doprava, zatímco z Giovinazziho vozu cosi odlétlo. Russell zjistil, že mu nefunguje zařízení DRS.
Na trati se záhy objevil i Vettel, naopak Hamilton si dával na čas. Jednička Ferrari také ustanovila na měkkých pneumatikách základní čas 1:31,6. Kolega Leclerc s ním nadále bez potíží držel krok, když zaostal o pouhou desetinku. „Za pár hodin budeme moudřejší,“ prohlásil na adresu hochů v rudých monopostech expert televizní stanice Sky Anthony Davidson. „Ale určitě jsou lépe připraveni než v Melbourne.“
Za zaznamenání rozhodně stála i skutečnost, že Räikkönen s alfou romeo byl jen o pět tisícin sekundy pomalejší než Leclerc. Giovinazzi přestál bez úhony mohutný smyk.
Ještě po čtvrt hodině nebylo na dráze po mercedesech a také red bullech ani vidu, ani slechu. Když se ovšem na ní Bottas konečně objevil, šel s 1:31,2 okamžitě do vedení. Před Vettela se těsně prodral také Kvjat. Mclareny jako jediné jely na střední směsi, přesto se držely na výborné šesté, respektive sedmé příčce.
Lewis Hamilton tentokrát oběma ferrari jen sekundoval
Neměnnou konstantou bylo Kubicovo poslední místo. Ani noční masivní přestavba šasi zjevně nepomohla.
Na opačném pólu zabodoval Hamilton. Byť rozhodně nepředvedl bezchybné kolo, stačilo mu 1:31,0 na posun do čela. Ovšem jen na krátkou chvíli, protože Verstappen ukrojil z jeho výkonu další desetinu. „Teprve v kvalifikaci uvidíme, co se dá z měkkých gum dostat,“ krotil preventivně nadměrný optimismus šéf Red Bullu Christian Horner. Poukázal tak na fakt, že souboj o pole position se odehraje za úplně jiných teplotních podmínek po západu slunce.
Lando Norris jel výborně na středních i měkkých pneumatikách
Zatím však jeho svěřenec vévodil pořadí. Jenže největší konkurenti, Ferrari a Mercedes, sáhli po čerstvém obutí.
Tón udal s 1:29,6 Leclerc. Vettel byl lepší jen ve třetím sektoru a to nestačilo.
Mercedesy se jaksi neměly k dílu. Rozjely se až v samotném závěru. Mezitím se ještě blýskli pěknými časy Grosjean a Norris, kteří pro tuto chvíli zakotvili na třetím a čtvrtém místě.
Předčil je Bottas, na Leclerka mu ale chybělo propastných osm desetin. Ani Verstappenův pokus za moc nestál. Poslední slovo si vzal Hamilton, poradil si však jen se svým parťákem.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | Ferrari | 1:29,569 | 15 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | Ferrari | 1:29,738 | + 0.169 | 16 |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | Mercedes | 1:30,334 | + 0.765 | 10 |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | Mercedes | 1:30,389 | + 0.820 | 12 |
5. | Romain Grosjean | Haas | Ferrari | 1:30,818 | + 1.249 | 14 |
6. | Nico Hülkenberg | Renault | Renault | 1:30,910 | + 1.341 | 12 |
7. | Lando Norris | McLaren | Renault | 1:30,955 | + 1.386 | 15 |
8. | Max Verstappen | Red Bull | Honda | 1:30,959 | + 1.390 | 10 |
9. | Carlos Sainz | McLaren | Renault | 1:30,965 | + 1.396 | 14 |
10. | Daniil Kvjat | Toro Rosso | Honda | 1:31,173 | + 1.604 | 17 |
11. | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | Ferrari | 1:31,333 | + 1.764 | 21 |
12. | Pierre Gasly | Red Bull | Honda | 1:31,392 | + 1.823 | 13 |
13. | Kevin Magnussen | Haas | Ferrari | 1:31,540 | + 1.971 | 13 |
14. | Lance Stroll | Racing Point | Mercedes | 1:31,618 | + 2.049 | 16 |
15. | Sergio Pérez | Racing Point | Mercedes | 1:31,638 | + 2.069 | 9 |
16. | Daniel Ricciardo | Renault | Renault | 1:31,643 | + 2.074 | 11 |
17. | Alexander Albon | Toro Rosso | Honda | 1:31,679 | + 2.110 | 17 |
18. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | Ferrari | 1:32,132 | + 2.563 | 21 |
19. | George Russell | Williams | Mercedes | 1:33,387 | + 3.818 | 14 |
20. | Robert Kubica | Williams | Mercedes | 1:33,525 | + 3.956 | 13 |