Leclerc dojížděl v Bahrajnu na pět válců
V rekuperaci to nebylo
Ferrari se podařilo zjistit skutečnou příčinu problémů, do nichž se ve druhé polovině VC Bahrajnu dostal Charles Leclerc.
Šéf stáje Mattia Binotto uvedl, že původní podezření na selhání rekuperační jednotky se nepotvrdilo. Ve skutečnosti přestal pracovat jeden z válců, takže motor místo na šest šel pouze na pět.
„Prohlédli jsme agregát a objevili, že na jednom z válců se porouchalo zapalování. Proč se tak stalo, bohužel stále nevíme. Když se něco takového přihodí, chce to čas, abychom stanovili příčinu,“ vysvětlil. Celé ústrojí bude proto podrobeno zevrubné prověrce v mateřské továrně v Maranellu.
„Kde se vzaly zvěsti o tom, že odešlo MGU-H, opravdu netuším. Každopádně je toto zařízení v naprostém pořádku,“ zdůraznil Binotto s tím, že tým se pokusil potíže odstranit změnou mapování motoru, leč bezúspěšně.
Podle Binotta přestal pracovat jeden z válců
„Nezbylo, než se soustředit na dojetí do cíle,“ dodal. „Bylo to odvážné rozhodnutí. Ale nakonec jsme uhájili třetí místo.“ Dlužno ovšem dodat, že jen proto, že v závěru byl po kolapsu obou renaultů vyslán na trať safety car.
O tom, zda motor bude akceschopný pro následující podnik v Číně, odmítl Binotto spekulovat.