V roce 2020 plus jeden závod a plus jeden motor?
Binotto a Horner se nejspíš nedohodnou
Pokud se příští rok skutečně pojede 22 závodů, musejí to nejprve odsouhlasit týmy. A když šéfové týmů F1 o něčem hlasují, neobejde se to bez politiky. Hlasování se spojuje s otázkou počtu motorů na sezonu. Motoráři měli za úkol zajistit, aby jezdci na sezonu stačily tři kusy spalovacího motoru, turba a MGU-H, dva kusy MGU-K, baterií a řídící elektroniky. Jinak se budou rozdávat penalizace. Pokud tedy bude příští rok více závodů, má být i více pohonných jednotek? Šéf týmu Ferrari Mattia Binotto nesouhlasí.
"Souhlasíme s tím, aby bylo 22 závodů, pokud to bude znamenat více příjmů. Ovšem musíme dávat pozor i na vyšší náklady. Když diskutujeme o roce 2021, vypadá to na 24 závodů. Bez motorů navíc," argumentuje Mattia Binotto. "Nedává smysl, abychom cestou k roku 2021 přidali jeden motor pouze kvůli jednomu závodu. Výrobci, kráčející vstříc splnění omezení v roce 2021, nemohou mít problém s tím, aby se v roce 2020 přidal jeden závod. Vůbec by to nedávalo smysl a bylo by to drahé."
Christian Horner, šéf týmu Red Bull, používajícího motory Honda, přišel se šalamounským řešení, jak se může vlk nažrat a koza zůstat celá.
"Nemusíme použít tolik motorů na testování. Pokud zkrátíme předsezonní i sezonní testování a ušetříme tím jeden motor, tak můžeme mít na závodění čtyři motory a přitom nezvýšit náklady," navrhuje.
"Počínaje prvním závodem po letní přestávce začne období penalizací, a to jsme teprve v polovině roku. Takže přidat další závod a nechat týmy, ať to zkusí vydržet se třemi sadami částí pohonné jednotky, to by bylo příliš."
Ke zkrácení testování by beztak mělo dojít, kvůli šetření člověkohodin práce. Závodní tým cestující během sezony křížem krážem po světě musí pracovat i během předsezonních a posezonních testů. A přesčasy jsou také drahé. Před sezonou 2020 tak možná místo dvou čtyřdenních testů budou dva třídenní, nebo dokonce pouze jeden pětidenní.