Safety Car může zvrátit připravené strategie
VC Singapuru – Pirelli před závodem
Podle Pirelli je teoreticky nejoptimálnější variantou pro hodně dlouhou VC Singapuru jediná zastávka. Ovšem v závodě, který od svého vzniku v roce 2008 zažil již osmnáct výjezdů safety caru, je možné cokoliv.
Pokud bude vše probíhat hladce, se jako nejvýhodnější jeví začít na měkkých pneumatikách a po 16 až 20 kolech přejít na střední. Alternativu pro piloty od šesté řady na startu výše je střední směs, nahrazená po 28 až 32 kolech měkkou. Ještě je tu možnost měkká – tvrdá, s výměnou mezi 14 až 18 kolem, ta se ale ukazuje jako nejméně perspektivní.
Dvojzastávková strategie je papírově rozhodně pomalejší. Spočívala by zřejmě ve dvou, 12 až 14 kol dlouhých úsecích na měkkém obutí a dojezdu na středním.
Následující infografika zobrazuje, jaké pneumatiky mají jezdci ještě k dispozici.