Nejrychlejší budou dvě zastávky
VC Mexika – pneumatiky pro závod
Všechno je jinak, než se zdálo po kvalifikaci. Tu sice nejlepším časem vyhrál Max Verstappen, ale následně byl penalizován za nerespektování žlutých vlajek. Musí o tři místa zpět a do čela se posunul Charles Leclerc.
Šest nejlepších jezdců zvládlo postoupit z druhé fáze kvalifikace na střední směsi pneumatik. V závodě budou mít velkou výhodu, protože by měli zůstat na trati před první výměnou mnohem déle. To bylo také hlavním cílem týmů Mercedes, Ferrari a Red Bull.
Kvalifikační bitvu pro sebe původně rozhodl vynikajícím kolem v první finálové sérii Verstappen. Výkonem 1:14,758 (207,261 km/h) o tisícinu vteřiny překonal dosud nejlepší čas na mexickém okruhu, dosažený loni Räikkönenem. Do závěrečné série vyjížděl jako poslední a po velké havárii Bottase v cílové zatáčce jako jediný nerespektoval žluté vlajky.
Než mu byla udělena penalizace, užil si ještě chvilku slávy. Převzal tradiční Pirelli Pole Position Award od mexické legendy Jo Ramireze. Známý týmový manažer byl blízkým přítelem Ayrtona Senny a dalších špičkových jezdců.
Max Verstappen ještě stačil převzít od Jo Ramireze cenu za vítězství v kvalifikaci a potom dostal penalizaci
Pole position tedy nakonec získal Leclerc časem 1:15,024 (206,526 km/h). Letos bude stát už posedmé v čele startu, ale pouze dvakrát (VC Belgie a Itálie) tuhle výhodu dokázal proměnit ve vítězství.
Podle odhadu odborníků z Pirelli by tentokrát měla být nejrychlejší strategie dvou zastávek. Při startu na střední směsi by se mělo mezi 20. až 23. kolem přezouvat znovu na střední a po dalších 20 až 23 kolech na tvrdou směs.
Kdo odstartuje na měkkých pneumatikách, měl by poprvé zastavit už v 9. až 13. kole, na středních absolvovat dalších 22 až 26 kol a do cíle dojet na tvrdých. Jedna zastávka s přezutím ze střední na tvrdou směs kolem 26. až 30. kola se jeví jako nejpomalejší.
Tradičně může sehrát roli počasí. Při kvalifikaci byla teplota asfaltu 41 °C, ale vyhlídky pro závod jsou stále nejisté. Pokud bude chladno, může být klíčem k úspěchu hospodaření s pneumatikami, protože by víc klouzaly a drolily by se.
Nejvíc kol na tvrdé sadě zatím ujel Kvjat (25), na střední Vettel (25), na měkké Giovinazzi (22) a na přechodných gumách Albon (11). Nejlepších časů dosáhli na tvrdé směsi Bottas (1:11,667), na střední Hamilton (1:15,721), na měkké Verstappen (1:14,758) a na přechodných gumách Verstappen (1:26,118).
V následující infografice jsou uvedeny pneumatiky, které mají jednotliví jezdci k dispozici pro závod.