Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel optimistický, Binotto podstatně méně

Vettel optimistický, Binotto podstatně méně

Ferrari může DAS kopírovat půl roku

Sebastian Vettel byl třetí den testů vcelku optimistický. Zimní testování začalo dobře a postupně se na vůz přidávají prvky aerodynamiky, jenž mají zvětšit přítlak, kterého měli červení loni nedostatek.

"Uvidíme, jestli ho nakonec budeme mít dost, ale v porovnání s minulým rokem jsme určitě udělali krok správným směrem," řekl německý jezdec.

Opravdovým uměním je však navýšit přítlak více než aerodynamický odpor.

"Těžko soudit. Přítlak samozřejmě přichází ruku v ruce s odporem. Vždy chcete přidávat věci, které vám dají co nejvíce přítlaku při co nejmenším odporu a myslím, že i to se nám docela daří. Více k tomu ale nyní říci nedokážu. Je tam mnoho proměnných. Máme plán a podle mě ho s tímto vozem můžeme uskutečnit," konstatoval Vettel.

Mattia Binotto je ale méně optimistický. Jemu se zdá, že nový vůz zaostává za konkurencí.

"Když vezmeme rozdíly v dosažených časech a pokusíme se odhadnout další věci, což se sice nikdy nedá přesně, protože když neznáte motorový režim, tak nemůžete ani odhadnout množství paliva v nádrži, vychází nám, že nejsme mezi nejrychlejšími. Nejsem tak optimistický, jako jsem byl loni. Myslím, že soupeři jsou momentálně rychlejší. Těžko říct, o kolik. V nejbližších dnech budeme analyzovat data,“ uvedl šéf Scuderie.

Jistěže nám dělá starosti, když nejsme tak rychlí, jak jsme chtěli být. Ale byl to pouze začátek testů. Později dostaneme přesnější obrázek, nyní se soustředíme na nastavení vývoje, což bude beztak rozhodující. Bude to moc dlouhá sezona, možná až 22 závodů, takže bude čas soupeře dohnat."

Podle třetího a zatím posledního dne testů se zdá, že nejrychlejší je Mercedes s jeho systémem DAS.

"Zatím nedovedu říct, jestli by se nám vyplatilo okopírovat to na náš vůz. Byl by to dlouhý proces od designového konceptu přes výrobu až po testování bezpečnosti. Můj tip je, že bychom to mohli mít uprostřed sezony," odhadl Binotto.

Binotto má o novém voze pochybnosti, nebo se chce vyvarovat loňského předsezonního optimismu